Romet
18 w tej kategorii




Romet 210 i 211 Chart

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 210 i 211- Chart



Romet 205 Ogar

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 205 Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Zastosowano nową ramę rurową i silnik Dezamet 023

Motorower produkowany w latach: 1983-1990




Romet 200 Ogar

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet Ogar 200

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów. -
Motorower produkowany w latach: 1983-1990



Romet 50T3

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 50T3


Romet 50T3 Romet 50TS1 Model 50T3 róznił sie od Rometa 50t1 zastosowaniem kół o rozmaiarze 17 i innego kształtu kierownicą.



Romet 50TS1

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 50TS1 lub Komar 2362

Romet 50TS1 Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.
Prawdopodobnie motorower powstał w niewielkich ilościach wyłącznie w 1975roku.



Romet 50T1

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 50T1

Romet 50T1 Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).



Romet 110 Kadet Automatic

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 110 Automatic

Model 110 w odróżnienu od modelu 780 posiadał silnik czeskiej produkcji Jawa 225, inne różnice wynikały z przystosowania ramy, napędu i instalacji elektrycznej do tego właśnie silnika.
Zmianie uległ także sposób uruchamiania hamulca tylniego, którego dzwignia znajdowała się po lewej stronie kierownicy zamiast dzwigni sprzęgła.



Romet 782

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet M782 Kadet

Prawdopodobnie model z seri informacyjnej/prototypowej przed wdrożeniem do szerszej pordukcji Kadeta 110 Automatic.
Zastosowano w nim silnik zmodyfikowany silnik z niemieckiego motoroweru Solo z sprzęgłem odœrodkowym uruchamiany za pomocš pedałów.Z poniższych zdjęc wynika ze silnik być może posiadał cylinder zaadoptowany z czeskiego silnika montowanego w Jawie.
Niestety brak więcej informacji na temat tego modelu - jeśli wiesz coś na temat tego modelu proszę zkontaktuj się pod adresem e-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Romet 780 i 781 Kadet

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 780 Kadet

Ostatni model z rodziny motorowerów serii 700. Powrócono w nim do baku umieszczonego z przodu ramy oraz zastosowano silnik 023 z nożną zmianą biegów. Model ten miał zastąpić Komary których produkcję właśnie kończono.
Wystepował także model oznaczony jako Romet M 781 który wszedł do produkcji od 1984 roku i posiadał koła wykonane ze stopu lekkiego (obręcze, szprychy i piasty to jedna całość wykonana z tego samego odlewu).
Motorower z powodzeniem był eksportowany do wielu krajów bloku wschodniego min. na Węgry (w galerii katalog części w jęz. węgierskim)



Romet 760 Polo

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 760 Polo

Romet 760 Polo Pojazd ten, jest jednym z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy. Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również nowy widelec przedni - teleskopowy.Jest to w zasadzie motorower model 750 Pegaz ze zmodernizowaną sylwetką która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłyżoną kierownicę, nowy wydłużony bak pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt w raz z metalowym oparciem. Istaniała także wersja motoroweru ze standardową kierownicą. Lata produkcji: 1974-1976



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« October 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31