W nowo podjętych działaniach nad silnikiem pan Krzysztof Pawełczak brał dość czynny
udział. Pierwszym pomysłem w odbudowie idei było przeniesienie silniczka nad koło tylne
i położenie poziomo osi cylindra. Pozwoliło to na dość płaskie upakowanie jego elementów.
Innym bardzo ważnym nietypowym rozwiązaniem był rozruch silnika i "gumowe sprzęgło"
pozwalające na zatrzymanie roweru bez gaszenia silnika, a następnie płynne rozpoczęcie
jazdy.
W silniku tym zastosowano rozwiązania konstrukcyjne oraz
technologiczne nie stosowane w Polsce i bardzo rzadko w tych latach
w świecie; pokrywy silnika były kształtowane podciśnieniowo, zbiornik paliwa i obudowa
filtra powietrza wykonywana metodą rozdmuchu z tworzywa Hostalen- tworzywa
antystatycznego sprowadzanego z Niemiec. Sterowanie wlotem mieszanki przy pomocy zaworu
membranowego bezpośrednio do skrzyni korbowej.
Układ zapłonowy elektroniczny, bezstykowy firmy Phelon, którego wirnik był dmuchawą
chłodzącą silnik. Napęd ze sprzęgła na rolkę był przenoszony gumowym paskiem zębatym.
Powyższe pozwoliło na skonstruowanie silnika lekkiego i cichego o dość dobrych parametrach.
W oparciu o dokumentację tego silnika Przedsiębiorstwo
Handlowo-Remontowo-Produkcyjne "Krupet" produkuje nadal w okolicach Dębicy swoje
silniczki które oznacza 030.
Dane techniczne:
silnik dwusuwowy, jednocylindrowy chłodzony powietrzem
- pojemność 30 ccm
- moc okm 0,5 kW
- masa 7 kg
- rodzaj paliwa: mieszanka E95 + olej Castrol TTS, Mobil Extra 2T lub Miksol S
- pojemność zbiornika do 1,2 litra
- prędkość użytkowa do 25 km/godz
- rozruch od tylnego koła roweru poprzez rolkę napędową
- silnik posiada automatyczne sprzęgło umożliwiające zatrzymanie roweru poprzez
"zmniejszenie gazu" i ruszenie z miejsca przez "dodanie gazu"
- silnik może być opuszczany na koło tylne i odpalany w czasie jazdy, bez odrywania rąk
od kierownicy