Motorowery Komar 3 model 2351 - na www.jacomoto.prv.pl Motorower Komar 3 model 2351

Model komara 2351 to już kolejna odsłona tego popularnego "insekta". Od swego poprzednika różnił się nowym zawieszeniem przednim oraz, co za tym idzie, nowym błotnikiem i jego mocowaniem. Nowy widelec teleskopowy typu motocyklowego bez tłumienia, miał za zadanie poprawić komfort jazdy. Zmieniono wygląd stopki hamulca tylniego. Zastosowano także nowa lampę przednią i osłonę łańcucha z tworzywa sztucznego. Do innych kosmetycznych zmian należy inny wygląd dekli silnika (np. brak napisu S38, w zamian za to pojawia się napis Predom-Dezamet)
Lata produkcji: 1975-1978 (80)


Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38zB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3

Gaźnik:
Model GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi lub z tworzywa sztucznego umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło pojedyncze, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość rączek kierownicy 950mm, wysokość siodła 800-900mm. Nowy teleskopowy widelec przedni oraz kształt i sposób zamocowania błotnika przedniego, oddzielna lampa przednia wykonana z tworzywa sztucznego. Osłona łańcucha z tworzywa sztucznego.
Motorower malowany był w kolorach: pomarańczowa, niebieska, żółtozielona.

Koła:
Ogumienie 2,25x 23'.
Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładka.

Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V, 5 W, s8,5/9,5.

Pojemności:
Zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy,
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
Ciężar w stanie suchym 50 kg,
dopuszczalne obciążenie całkowite 120kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 20 kg.

Zużycie paliwa:
1,8-2 l/ 100km

Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka.







Tutaj galerię.




Instrukcja Komar 2350 i 2351

POWRÓT