Motorowery- Komar 3 model 2352 - na www.jacomoto.prv.pl Motorower Komar 3 model: 2352

Komar 2352Model Komar 2352 to już ostatnia odmiana tej konstrukcji która istniała pod tą nazwą.
Był to praktycznie Komar 2351, ale zamiast silnika S38ZB4 posiadał silnik 017 tzw. "kwadrat" z reczną zmianą biegów. Brak było także chrakterystycznych dla poprzednich modeli osłon gaźnika. W niektórych egzempalarzach mógło się pojawiać zawieszenie przednie nowszego typu o zmienionym sposobie mocowania błotnika.
Model 2352 występował także w wersji "2352W", prawdopodobnie produkowanej od 1983 roku z silnikiem 023 (nożna zmiana biegów).
Lata produkcji: 1978-1980(83)


Dane techniczne:
Silnik:
Typu 017 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3

Gaźnik:
GM 12F1 o średnicy dolotu 12mm.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi lub z tworzywa sztucznego umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych, przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Koło tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło pojedyncze, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość rączek kierownicy 950mm, wysokość siodła 800-900mm. Zunifikowano widelec przedni z motorowerami Kadet (zmiana sposobu mocowania błotnika przedniego), oddzielna lampa przednia wykonana z tworzywa sztucznego. Osłona łańcucha z tworzywa sztucznego.
Motorower malowany był w kolorach: pomarańczowa, niebieska?.

Koła:
Ogumienie 2,25x 23'.
Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładka.

Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V, 5 W, s8,5/9,5.

Pojemności:
Zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy,
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
Ciężar w stanie suchym 50 kg,
dopuszczalne obciążenie całkowite 120kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 20 kg.

Zużycie paliwa:
1,8-2 l/ 100km

Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka.


Komar 2352

Tutaj galerię.



POWRÓT