Komar 2360, 2361 Sport motorowery na www.jacomoto.prv.pl Komar 2361 Sport

W 1973 roku pojawił się nowy model Komar 2361 Sport który w odróżnieniu od modelu 2360 miał juz zbiornik paliwa krajowej produkcji oraz niską kierownicę o innym kształcie.
W początkowym okresie stosowane były zbiorniki paliwa z przetłoczeniem na ramę, oraz metalową lampę przednią.
w poźniejszym okresie stosowano zbiorniki paliwa bez przetłoczenia oraz innym sposobem mocowania do ramy - takie jak w późniejszym Romet 760 Polo.
Lata produkcji: 1973-1975

Inne artykuły:
Komar Sport w dawnej prasie.

Komar 2361 wczesna wersja - bak z przetłoczeniem na ramę

Bak z wgłębieniem na ramę i zaczepem starego typu

Komar 2361 późna wersja - bak paliwa bez przetłoczenia na ramę

. Plakat z gazety Motor. W głębi Komar 2361. Dwa rodzje baków. U góry bak z zaczepem na sróbę ktory wystepował pozniej w rometach Polo. Niżej bak ze starego typu zaczepem. Dwa rodzaje nalepek

Tutaj galerię.

Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38ZB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr. min.
Gaźnik:
Model GM 12F rura ssąca połączona z rurą ramy.
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama o konstrukcji rurowo - tłoczonej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany Kolo tylne zawieszone na podwójnym wahaczu o skoku 60 mm bez tłumienia. Siodło wydłużone, brak bagażnika, schowek na narzędzia w przetłoczeniu z boku ramy za plastikowymi osłonkami. Motorower otrzymał także krótką płaską kierownicę.
Całkowita długość 1780mm, szerokość kierownicy 600mm, wysokość siodła 800-900mm. Lampa, (metalowa lub w późniejszych modelach plastikowa), zintegrowana z widelcem przednim.
Motorower malowany był w kolorach: wiśniowa, biało niebieska, czarno niebieska, niebieska
Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V,5 W, s8,5/9,5.
Pojemności:
poj. skokowa 49,8 cmm,
powiekszony zbiornik paliwa do 9 l,
olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
W stanie suchym 51 kg, obciążenie całkowite 120kg,
Zużycie paliwa:
2l na 100km
Prędkość maksymalna 40 km/h
Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka


POWRÓT