Motocykl Junak M07R na www.jacomoto.prv.pl Junak M07R - rajdowy

Junak M07R - przeznaczony do rajdów szosowo terenowych.







Dane techniczne:
Silnik:
Typu S03 gaźnikowy, czterosuwowy, jednocylindrowy, górnozaworowy, z zapłonem iskrownikowym. 3 czterosuwowy jednocylindrowy, górnozaworowy, średnica cylindra 75 mm, skok tłoka 79 mm, pojemność skokowa 349 ccm, stopień sprężania 7. Moc maksymalna 18KM(SAE) przy 6000 obr/min. Maks. moment obrotowy 2,8kGm przy 3500 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na łożyskach rolkowych. Tłok ze stopu lekkiego. Rozrząd górnozaworowy napędzany krzywkami za pośrednictwem popychaczy i dźwigni zaworowych. Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem napędzane podwójną pompą zębatą od wału korbowego Zbiornik oleju w kadłubie dookoła skrzynki przekładniowej. Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Junak B20 na bazie Junaka M07
Gaźnik:
Typu G26 o średnicy gardzieli 26 mm, filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzegło:
Sprzegło wielotarczowe, korkowe, pracujace w oleju

Skrzynia biegów:
4-biegowa o układzie kół stale zazębionych, włączanie biegów dźwignią nożną. Przełożenia: I 3,64:1, II 2,34:1, III 1,42:1,IV 1,0:1. Przełożenia ogólne 6,45:1 lub na żądanie 6,87:1.

Napęd:
Jednorzędowym łańcuchem rolkowym 5/8" o 102 ogniwach. Przełożenie 1,56, koło pośrednie - tylny most łańcuchem rolkowym 5/8' o 82 ogniwach, przełożenie 1,47.

Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna spawana z rur stalowych o przekroju eliptycznym. Kierownica rurowa, regulowana, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych. Skrzynka narzedziowa po prawej stronie motocykla.
długość 2140 mm
wysokość 1120 mm
szerokość 810 mm
rozstaw osi 1416 mm
ciężar motocykla 162kG
prześwit 225 mm

Koła:
Przednie -szprychowe obręcz stalowa 1,85'x19', opony 3,50x19', koła tylne 3,5x12, ogumienie 5,20x12'

Hamulce:
Mechaniczne, pełnobębnowe. Bębny odlewane ze stopu lekkiego. Hamulec przedni i tylny uruchamiane linką. Hamulec tylny z zapadką postojową.

Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, iskrownik typu ZS3 z samoczynnym przyspieszaczem zamocowany z przodu silnika. Prądnica typu P9a o mocy 45 W i napięciu 6V produkcji ZWEM Świdnica umieszczona w kadłubie silnika, napędzana od wału korbowego przekładnią zębatą. Regulator typ RG9a 6V, 8A zamocowany do ramy pod zbiornikiem paliwa. Akumulator 6V 14Ah, Świeca zapłonowa M14x1,25 o wartości cieplnej 175 Reflektor przedni umieszczony w obudowie. Żarówka 6V 25/25W, żarówka światła pozycyjnego 6V 1,5W, Trójpołożeniowy wyłącznik świateł zintegrowany ze stacyjką, żarówka kontrolna ładowania 6V 1,5W, żarówka kontrolna biegu luzem 6V 1,5W, oświetlenie szybkościomierza 6V 1,5W.
Wyłącznik światła stop umieszczony pod filtrem powietrza. Lampa tylna 6V 3W, stop 6V 5W. Przełącznik świateł umieszczony na kierownicy z lewej strony zintegrowany z przyciskiem sygnału dźwiękowego. Sygnał dźwiękowy typu SP5 6V umieszczony w obudowie reflektora

Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 10 l
Pojemność zbiornika oleju 2,4 l
Pojemność skrzynki biegów 0,4l
Pojemność komory sprzęgła 0,5l
Pojemność filtra powietrza 0,1l
Pojemność mechanizmu różnicowego 0,5l
Ciężar: masa własna 290kg, ładowność 300 kg
Zużycie paliwa: 5,7 l/100 km
Predkość maksymalna 75 km/h



POWRÓT