Motorowery Romet 50T1 na www.jacomoto.prv.pl Romet 50T1

Romet 50T1 Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).
W następnych latach motorower podlegał dalszej unifikacji z innymi modelami dostępnymi na rynku.
Po 1980 roku stosowano już "zwykłe" przednie widelce (znane już min. z Pegaza 750) oraz małe (jak w Komarach) schowki na narzędzia.


Linki powiązane:
Nowy Romet 50t1, 50TS1
Jaki motorower kupić Romet 50T1
Dane techniczne i galeria Romet 50TS1


Romet 50T1 lub Komar 2370

Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50t1 z Australii. Widać tylko tam zachował się pełny oryginał.
Późniejsze modele

Zawieszenie przednie  pierwszych wersji rometa 50T1 Sprzęgło 2 i 3 tarczowe. Romet 50TS1 Romet 50TS1

Tutaj galerię.


Dane techniczne:

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
Stosowane barwy nadwozia: zielona, czerwona, niebieska, żółta

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny

Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l

Cieżar:
Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg

Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h

Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień 25%,
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość użytkowa 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon


Linki powiązane:
Nowy Romet 50t1, 50TS1
Jaki motorower kupić Romet 50T1
Dane techniczne i galeria Romet 50TS1


POWRÓT