Motorowery Romet 50TS1 na www.jacomoto.pl
Romet 50TS1 lub Komar 2362

Romet 50TS1 Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.
Prawdopodobnie motorower powstał w niewielkich ilościach wyłącznie w 1975roku.


Linki powiązane: Nowy Romet 50t1, 50TS1



Romet 50TS1 lub Komar 2362

Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50T1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Zawieszenie przednie  pierwszych wersji rometa 50T1 Sprzęgło 2 i 3 tarczowe. Romet 50TS1 Romet 50TS1 zmieniacz starego typu



Motorower z 1975 roku - właściciel Szatek

Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1 Romet 50TS1
Tutaj galerię.


Dane techniczne:

Silnik:

Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10


Gaźnik:
Poziomy typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
Stosowane barwy nadwozia:rama- czarna- poozstałe elementy: zielone czerwone,pomarańczowe, niebieska,

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny

Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l

Cieżar:
Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg

Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h

Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień 25%,
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość użytkowa 40 km/h

Wyposażenie:

Komplet narzędzi, pompka do opon



Linki powiązane
Nowy Romet 50t1, 50TS1




POWRÓT