Romet Ogar 200

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów. -
Motorower produkowany w latach: 1983-1990


Dane techniczne:
Silnik:
dwusuwowy jednocylindrowy, jawa 223, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44mm, poj skokowa 49,9 ccm. Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr

Gaźnik:
Jikov 2917 PSb

Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe, umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Skrzynia biegów Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.

Napęd:
Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 110 ogniwach.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm. Zawieszenie koła tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach Skok zawieszenia 50 mm. Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem. Rozstaw osi 1200 mm. Długość całkowita 1850mm, szerokość 650 mm, wysokość 1050mm
Motorower malowany był w kolorach: czerwona, niebieska, zielona, pomarańczowa, bršzowa - także w wersjach metalic

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwna wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica- iskrownik o mocy 20W, Wyprzedzenie zapłonu 3 mm przed ZZ (27 stopni). Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny prądu zmiennego.

Pojemności:
Zbiornik paliwa 9, olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
Ciężar własny 58 kg, dopuszczalne obciążenie 150 kg

Zużycie paliwa:
2,6 l/100 km przy 35 km/h
Prędkość maksymalna 40 km/h

Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka




Tutaj galerię.





POWRÓT