Motorowery Romet 700 Pegaz - na www.jacomoto.pl Romet 700 i 705 Pegaz

Jest to pierwszy model nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Motorower posiadał zupełnie nową konstrukcję ramy, mniejsze koła i charkterystycznie umieszczony zbiornik paliwa w tylniej części ramy w miejscu bagażnika. Miało to za zadanie znacznie poprawić ergonomię i co za tym idzie ułatwić wsiadanie kierowcy.
Model ten posiadał także nową jednobiegową jednostkę napedową serii 010 ze sprzęgłem odśrodkowym. Rozwiązania tego silnika były identyczne z silnikiem S-38SH, po za nową "kwadratową" obudową silnika, cylindrem oraz głowicą zaopatrzoną w odprężnik.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -
Istniał także model oznaczony numerem 705, charakteryzujący się sztywnym zawieszeniem tylnym jak w Komarach 2320.

Wczesna wersja Romet 700 z "niskim" bakiem

Charakterystyczny zbiornik paliwa pełniący rolę bagażnika, małe koła to wyróżniki Pegaza. . Zdjęcie z gazety Horyzonty Techniki. Zdjęcie z gazety Horyzonty Techniki. Charakterystyczny zbiornik paliwa pełniacy rolę bagażnika, małe koła to wyróżniki Pegaza. Widać charakterystyczne mocowanie kierownicy i siodełko typu rowerowego.Motorower w malowaniu fabrycznym.  Zdjęcie słabej jakości. Widoczny odprężnik w raz z zamocowaną linką. Galeria zdjęć Pegaza Marcina


Wersja z "wysokim bakiem"

G.

Głowica z odprężnikiem. Głowica z odprężnikiem.

Tutaj galerię.

Dane techniczne:
Silnik:
Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemnośc skokowa 49,8 ccm. Stopien spreżania 6.5. Moc maksymalna 1,7 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy z żeliwną tuleją, głowica ze stopu lekkiego z odprężnikiem. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Poziomy typu GM 12F o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzęgło:
odśrodkowe.
Skrzynia biegów:
Jednobiegowa, zblokowana z silnikiem. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłonietym łancuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wachaczu reserowany dwoma teleskopami. Kierownica wydłużona. Siodło typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm.
Motorower malowany w kolorach: czerwony, niebieski, często z czarnymi błotnikami i bakiem
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 16X2,25 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Srednica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 4,0 l
Ciężar:
Cieżar własny 45 kg,
cieżar max 120 kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 10 kg,
Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon



POWRÓT