Motorowery Romet 750 Pegaz - na www.jacomoto.pl Romet 750 Pegaz

Pojazd ten, jest trzecim modelem nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy w latach 1974 - 1976.
Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności i posiadający dwa biegi zmieniane ręcznie.
Na bazie tego motoroweru w zakładach w Nowej Dębie powstał Motorowy wózek dostawczy typ 750 przeznaczony do przewożenia towarów.



Dane techniczne:
Silnik:
Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnośc skokowa 49,8 ccm. Stopien spreżania 8. Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min.Cylinder aluminiowy z żeliwną tuleją, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10

Gaźnik:
Poziomy typu GM12F o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.

Sprzęgło:
dwutarczowe mokre z tarczami korkowymi lub ebonitowymi umieszczone na wale korbowym silnika.

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.

Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłonietym łancuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54.

Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.Zawieszenie koła przedniego widelec teleskopowy, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wachaczu reserowany dwoma teleskopami. Kierownica wydłużona. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm.
Motorower malowany w kolorach: czerwony, niebieski, zielony, pomarańczowy

Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 16X2,25 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.

Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Srednica bebnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.

Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.

Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 4,0 l

Cieżar:
Cieżar własny 45 kg,
cieżar max 120 kg,
dopuszcalne obciążenie bagażnika 10 kg,

Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km

Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,

Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon






Tutaj galerię.




POWRÓT