Motorowery Romet 210 Chart na www.jacomoto.prv.pl Romet 210 i 211- Chart




Romet 210 Chart Pierwsze prototypy nowego motoroweru powstały już w 1985 roku. W 1988 roku wszedł do produkcji pod nazwą Romet 210 Chart. Była to konstrucja zupełnie nowa w znacznym stopniu odbiegająca od dotychczas produkowanych modeli.
Zastosowano w nim nowe hydrauliczne amortyzatory, kierunkowskazy, osprzęt kierownicy, prędkościomierz napędzany z wałka zdawczego skrzyni biegów.
Najwiekszą nowością był silnik produkcji zakładów Dezamet oznaczony jako 027.
Motorower wyposażony w aluminiowe odlewane felgi kół nazwano Chart 211.
- Prasa o prototypie Chart 210-



Dane techniczne:
Silnik:

Typu 027, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm,pojemność skokowa 49,8 ccm, stopień sprężania 8. Moc maksymalna 2,0kW (2,8 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm przy 4800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 30:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:
Typu 14 MC lub Bing1/14/206

Sprzegło:
mokre trzytarczowe

Skrzynia biegów:
trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 12,7x8,51x5,2 mm.

Podwozie:
Rama pojedyńcza rurowa. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym z tłumieniem olejowym. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym. Amortyzatory teleskopowe .Błotniki z tworzywa sztucznego, pełna osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych. Motorower malowano w barwach: biało - niebieska.

Koła:
Szprychowe niewymienne obręcze stalowe 17", ogumienie przód 2 1/4, tył 2 3/4

Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe pełnopiastowe. Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:
Prądnico-istrownik typ 105. 6V, 25W. Akumulator 10Ah, Zapłon bezstykowy elektroniczny, świeca F-100 Reflektor przedni z żarówką 25/25W, światło tylne 5/21W, przerywacz kierunkowskazów ME-2, żarówki 4X21W, oswietlenie predkościomierza, sygnał dźwiękowy bateryjny.

Inne dane techniczne:
Pojemność zbiornika paliwa 8,2l w tym 1 l rezerwy
Ciężar: masa własna 76 kg, dopuszczalne obciążenie 160 kg
Zużycie paliwa: 2,3 l/100 km
Predkość maksymalna: 50 km/h

Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół




Romet 50T1

Tutaj galerię.




- Prasa o prototypie Chart 210-


24 godziny na Romet Chart 210-




POWRÓT