Motorowery Romet 210 Chart na www.jacomoto.prv.pl Romet 210 i 211- Chart
Pierwsze prototypy nowego motoroweru powstały już w 1985 roku.
W 1988 roku wszedł do produkcji pod nazwą Romet 210 Chart. Była to konstrucja zupełnie nowa w znacznym stopniu odbiegająca od dotychczas produkowanych modeli. Zastosowano w nim nowe hydrauliczne amortyzatory, kierunkowskazy, osprzęt kierownicy, prędkościomierz napędzany z wałka zdawczego skrzyni biegów.
Najwiekszą nowością był silnik produkcji zakładów Dezamet oznaczony jako 027.
Motorower wyposażony w aluminiowe odlewane felgi kół nazwano Chart 211. - Prasa o prototypie Chart 210-
Dane techniczne:
Silnik: Typu 027, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm,pojemność skokowa 49,8 ccm, stopień sprężania 8. Moc maksymalna 2,0kW (2,8 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 3,5 Nm przy 4800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany. Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 30:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.
Inne dane techniczne:
Pojemność zbiornika paliwa 8,2l w tym 1 l rezerwy
Ciężar: masa własna 76 kg, dopuszczalne obciążenie 160 kg
Zużycie paliwa: 2,3 l/100 km
Predkość maksymalna: 50 km/h