Silnik 025 jest to tak naprawdę zmodernizowany silnik S38ZB4 w którym zastosowano nożny zmianiacz biegów. Była to ostatnia modernizacja serii S38.
Zastosowanie zmieniacza biegów wymusiło inną konstrukcję obudowy silnik od strony iskrownika oraz lewego karteru silnika. Zmieniono także sposób montowania sprężyny wałka kopniaka (na zewnątrz karterów) na analogiczny do silników seri 023.
Lata produkcji: 1983-1985(?)
Silnik montowano w motorowerach: Romet 100, Romet 50M3 Pony,
Silnik 025
Dane techniczne:
Silnik typuDezamet 025 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Gaźnik GM 12F1 o średnicy dolotu 12mm bez tłumika szmerów ssania. Tłumik szmerów ssania stanowiło połączenie gaźnika z ramą motoroweru.
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami z tworzywa sztucznego, umieszczone na wale korbowym silnika
Skrzynia biegów dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Instalacja elektryczna prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewą pokrywą silnika.
Pojemności:
olej w skrzyni biegów 0,5l