Motorowery Romet 50TS1 na www.jacomoto.pl Romet 50TS1 lub Komar 2362
Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.
Prawdopodobnie motorower powstał w niewielkich ilościach wyłącznie w 1975roku.
Linki powiązane:
Dane techniczne, galeria i opis zmian silnika 019 Nowy Romet 50T1, 50TS1
Romet 50TS1 lub Komar 2362
Motorower z 1975 roku - właściciel Szatek
Tutaj galerię.
Dane techniczne:
Silnik: Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopien sprężania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Poziomy
typu GM13F o średnicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy.
Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie: Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
Stosowane barwy nadwozia:rama- czarna- poozstałe elementy: zielone
czerwone,pomarańczowe, niebieska,
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W. Sygnał elektryczny prądu stałego - bateryjny
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 9,0 l
Cieżar:
Ciężar własny 63 kg, cieżar max 150 kg
Zużycie paliwa:
2,8 l/100 km przy 40 km/h
Wskaźniki:
Zdolność pokonywania wzniesień 25%,
Stosunek mocy silnika do ciężaru 35 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Szybkość użytkowa 40 km/h