Eksponaty

Dezamet Dantom 50 GXF Lux 2

Dezamet Dantom 50 GXF Lux 2

13 październik 2022

Eksponat - Dezamet Dantom GXF 50 Dantom GXF 50 Lux był całkowicie nową konstrukcją, produkowną...

Motorydwan

Motorydwan

13 wrzesień 2022

Eksponat - Dezamet 755.2 Motorydwan Motorower trójkołowy. Pojazd do chwili pojawienia się w muzeum jeździł...


Eksponat - Dezamet 755.2 Motorydwan

Motorower trójkołowy.

Pojazd do chwili pojawienia się w muzeum jeździł między halami Zakładów Dezamet które go wyprodukowały. Trójkołowiec w nietypowej długiej wersji nadwozia.

Pojazd po zakupie został rozebrany i powtórnie odnowiony. W tym momencie nadal trwają prace remontowe.

Producent:
Zakłady Predom Dezamet później Dezamet SA w Nowej Dębie.

Data Produkcji 1996.

Dezamet 755.2 długi bez kabiny

Dane techniczne:

Silnik:
Typu 027.3 produkcji Dezamet jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,5 kW przy 5000 obr/min. Maks moment obrotowy 3,0 Nm przy 4000 obr/min

Gaźnik dla wersji 027.3:
poziomy typu 14 MC lub Bing 1/14/206 typ SRE
lub
Typu 027.4 jednocylindrowy dwusów z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem o nadmuchu wymuszonym przez dmuchawę. Pojemność skokowa 69,8cm3, Średnica cylindra 45mm, skok tłoka 44mm, mocy 2,0KW (2,8KM) przy 5200 obr/ min i stopniu sprężania 8. Maksymalny moment obrotowy to 3,5 Nm przy 5600 obr/min.

Gaźnik dla wersji 027.4:
poziomy typu 14MC lub Bing 1/14/208 typ SRE

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Zazębianie biegów N-1-2-3.

Przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach:
I bieg 2:07, 25 km/h
II bieg 1:52, 45 km/h
III bieg 1:03, 45 km/h

Sprzęgło:
mokre trzytarczowe cierne w kąpieli olejowej

Gaźnik:
poziomy typu Bing DRA 8/18/105

Skrzynia biegów:
trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna.

Napęd dla wszystkich silników:
łańcuchowy z mechanizmem różnicowym, przełożenie przekładni 14:44.

Podwozie:
rama rurowa, zawieszenie przednie, wahacz pchany - amortyzacja dwoma teleskopami, zawieszenie tylnie wachacz wleczony amortyzowany dwoma elementami gumowymi.

Koła:
ogumienie 4.40-10/4PR D56

Hamulce:
bębnowe, sterowanie - ręczne - przód, nożne tył

Instalacja elektryczna:
alternator 6V/45W, świeca F100,
lub 12V/110W świeca F100

Pojemności:
zbiornik paliwa 5dccm,

Ciężar: w zależności od wersji
Dopuszczalne obciążenie w zależności od wersji

Zużycie paliwa:
3,2 dccm/100km