Print this page

WSK M06B1

01 listopad 2018 Written by WFM 5080
WSK M06B1
WSK model: M06B1

Z powodu trudności z uruchomieniem produkcji elementów tłoczonych z blachy w modelu M06B szybko opracowano wersję M06 B1. Motocykla ten od modelu M06 B różnił się uproszczoną, giętą osłoną gaźnika i akumulatora oraz płytszym walcowanym błotnikiem tylnim.
Do napędu motocykla zastosowano silnik S-01Z3A w wykonaniu specjalnym. W silniku zastosowano króciec łączący gaźnik z cylindrem, dzięki czemu osiągnięto poprawę stopnia napełniania a co za tym idzie poprawę osiągów. Kadłub obudowy silnika był piaskowany, a dzwignie zmiany biegów i rozrusznika chromowane. W układzie ssącym zastosowano tłumik szmerów ssania.
W pracach nad konstrukcją tego motocykla jak i modelu M06B uczestniczyli M. Krzeszowiec, T. Władysiuk, Z. Barczyk, J. Jaworski i E. Szymański.
Motocykl ten 1 października 1969 roku oznakowany został krajowym znakiem jakości "1"
Istniały dwie odmiany tego modelu. Jeden z nich produkowany był do 1970 roku a drugi po tym okresie. Różniły się od siebie tylnią lampą oraz kształtem kanapy. Wcześniejsze miały siodło profilowane i lampę starego typu, nowsze posiadały płaską kanapę i lampę z Gazeli.
Lata produkcji: 1966-71


Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-01Z3, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 52 mm, skok tłoka 58 mm, pojemność skokowa 123 ccm, stopień sprężania7.5. Moc maksymalna 7,3 KM) przy 5300 obr/min, maksymalny moment obrotowy 7,36 Nm przy 3000 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów, cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, składany podparty na czterech łożyskach kulkowych. Tłok ze stopu lekkiego, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:
G-20M, połączony z tłumikiem szmerów ssania. Filtr powietrza siatkowy mokry. Powietrze zasysane spod siodła kierowcy.

Sprzęgło:
Mokre trzytarczowe, sześć sprężyn dociskowych, ślimakowy mechanizm włączający

Skrzynia biegów:
Trzybiegowa o stale zazębionych kołach. Przełożenia I-2,93, II -1,49, III- 1,00 Zmiana biegów dźwignią nożną po lewej stronie silnika.

Napęd:
jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm o 114 ogniwach. Przełożenie 3,31

Podwozie:
Rama kołyskowa zamknięta podwójna spawana z profili ceowych. Dwa łożyska kulkowe osadzone w główce ramy. Koło przednie zwieszone na widelcu teleskopowym ze sprężynami śrubowymi i tłumieniu olejowym. Skok koła przedniego 150 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu wleczonym z elementami resorującymi. Błotniki tłoczone blaszane. Kanapa dwuosobowa. Skrzynka narzędziowa pod siedzeniem. Podstawka centralna tłoczona z blachy, częściowa osłona łańcucha, zbiornik paliwa spawany z wytłoczek stalowych. Długość 2020mm, rozstaw osi 1280mm, szerokość 645mm, wysokość 1000mm
Malowana była w kolorze: czarnym , białym

Koła:
Szprychowe z osiami przetykowymi niewymienne obręcze stalowe 3,00"x18"

Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe. Bębny tłoczone z blach stalowej. Średnica bębnów 135 mm. Hamulec przedni uruchamiany linką, tylny sztywnym cięgłem.

Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy, prądnica - iskrownik osadzona na lewym czopie wału korbowego. Statyczne wyprzedzenie zapłonu 23-24 stopnie przed GMP. Świeca M14x1,25 225 wg Boscha lub F80. Prądnica 6V 28W, reflektor przedni ze światłem postojowym, drogowym i mijania, lampa tylna ze światłem pozycyjnym i oświetleniem tablicy rej. Akumulator kwasowy 3M1V sygnał dźwiękowy.

Pojemności:
Pojemność zbiornika paliwa 12 l

Ciężar:
masa w stanie suchym 100 kg

Zużycie paliwa:
ok 3 l/100 km

Prędkość maksymalna 80km/h

Wyposażenie:
kpl narzędzi, pompka do kół

Pierwsze 2 zdjecia pokazuja model wcześniejszy, pozostałe zaś, model z późniejszych wersji produkcyjnych.

Last modified on poniedziałek, 06 styczeń 2020 15:59
Administrator

Latest from Administrator