WFM
5 w tej kategorii




WFM M06

24 luty 2019 WFM
Administrator

Written by

Motocykle Warszawskiej Fabryki Motocykli

Przed wojną polski przemysł motoryzacyjny produkował motocykle znane pod nazwą Sokół o pojemnościach 200 i 600 cm3 odznaczające się względnie nowoczesną konstrukcją i dużą solidnością wykonania.



WSK M06B3

01 listopad 2018 WFM
Administrator

Written by

WSK model: M06B3


Motocykl M06B3 był nastepcą modelu M06B1. W odróżnienu od swego protoplasty miał zmienioną ramę na zamkniętą tzw."jednoramową".
Konstuktorami byli: Jerzy Rajban, Stanisław Czobot, Zenon Pawłowski, Marek Krzeszowiec i R. Pruszkowski.
Silnik dostał oznaczenie S01-Z3A Lux i miał w stosunku do swojego poprzednika - S01 Z3A zwiększony stopień sprężania. Zastosowano także nowy gaźnik typu G20-M2A.
W starszych modelach lampa przednia była taka sama jak w modelu M06B1, lampa tylnia pochodziła natomiast od Gazeli. Pózniejsze roczniki miały juz inne lampy.
Na bazie tego modelu wykonano wiele wersji sportowych jak i, eksportowych, a od 1975 roku takie modele jak: M06B3 Gil, M06B3 Lelek, M06B3 Bąk, M06B3 Kos.
Lata produkcji: 1971-1985



WSK M06B1

01 listopad 2018 WFM
Administrator

Written by

WSK model: M06B1

Z powodu trudności z uruchomieniem produkcji elementów tłoczonych z blachy w modelu M06B szybko opracowano wersję M06 B1. Motocykla ten od modelu M06 B różnił się uproszczoną, giętą osłoną gaźnika i akumulatora oraz płytszym walcowanym błotnikiem tylnim.
Do napędu motocykla zastosowano silnik S-01Z3A w wykonaniu specjalnym. W silniku zastosowano króciec łączący gaźnik z cylindrem, dzięki czemu osiągnięto poprawę stopnia napełniania a co za tym idzie poprawę osiągów. Kadłub obudowy silnika był piaskowany, a dzwignie zmiany biegów i rozrusznika chromowane. W układzie ssącym zastosowano tłumik szmerów ssania.



WFM M06U

01 listopad 2018 WFM
Administrator

Written by

Motocykl WFM - M06u

Warszawska Fabryka Motocykli przygotowuje nową konstrukcję motocykla, która w miarę możliwości materiałowych i technologicznych, nie miałaby dotychczasowych wad starego modelu.
Poniżej wymienię ważniejsze zmiany.



Prototyp WFM M06

01 listopad 2018 WFM
Administrator

Written by

Proptotyp WFM M06

      Pierwszy prototyp motocykla M06 zbudowano na przełomie 1952/53 roku.
     Miał on zastąpić wysłużoną SHL M04. Motocykl miał wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych.
      Opracowano nową pojedyncza ramę zamkniętą. Po raz pierwszy w polskim motocyklu wykonano wahaczowe wykonanie koła tylnego o skoku 80mm. Całkowicie nowa konstrukcją był widelec przedni teleskopowy o skoku 125mm.