
W smarowaniu osi wahacza, dwie smarowniczki (4) przykręcone pod kątem 45° do rurki poprzecznej (6) zastąpiono jedną smarowniczką (4a) przykręconą do sworznia (1). Smarowanie tulejek brązowych (7) odbywa się poprzez smarowniczkę (4a), dwa otwory wywiercone w sworzniu (1) oraz otwór w tulejce dystansowej (2), umożliwiający przejście smaru na zewnętrzną powierzchnię trącą.

Użytkownicy, którzy chcą przejść na nowy system smarowania, muszą wymienić następujące detale na nowe:
- Sworzeń Nr: MR1-3a.8a
- Tuleja dystansowa: MR1-3.6
- Nakrętka regulacyjna: MR1-3a.5a
Jeśli użytkownik pojazdu posiada zamiłowanie do przeróbek, może we własnym zakresie przerobić w/w detale zgodnie z rysunkami. Przed wierceniem detalu Mitr-3.6 należy w wyznaczonym miejscu zeszlifować warstwę cementacyjną.
inż. E. JANAS Motor 1960
Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę:
Pozostała Literatura:
- Dane techniczne Ryś MR1 -
Odra i MR1 Ryś na starcie
W Fabryce Żaków
Konie mechaniczne - słów kilka o Rysiu Żaku Komarze
Wiecej na ten temat - Nim Ryś ryknie
Rysiami po Indonezji
Badanie drogowe mopedu RYŚ
Zmiany smarowania mopedu - Ryś
Zmiany w mopedzie - Ryś