Print this page

Silnik Dezamet model 017

31 lipiec 2022 Written by Motorowerowe serii "0" 6483
Silnik Dezamet model 017
Silnik Dezamet model 017

Silnik nowej serii "0" tzw. "kwadraciak. Sama konstrukcja i podstawowe rozwiązania silnika nie różniły się od silników serii S38B i pochodnych.
Silnik posiadał rozruch nożny za pomocą "kopniaka". Sprężyna rozruchu nożnego znajdowała się wewnątrz karterów.
Wczesne egzemplarze silników Dezamet 017 posiadały wysokie głowice - jak w silnikach Dezamet 019.
Jedna z odmian silnika oznaczona 022 i umieszczana w motorynkach Romet M1 - miała sprężynę rozruchową umieszczoną na osi rozrusznika na zewnątrz karterów. Od tego momentu prawdopodobnie nastapiła modernizacja i pozostałe egzemplarze silników miały także sprężynę wałka rozrusznika na zewnątrz.

Na bazie tego silnika opracowano wersję specjalną silnika. Silniki te, napędzały różne urządzenia stacjonarne - od pomp na mleko, przecinarek szyn kolejowych po kompresory. Silnik taki dodatkowo posiadał system chłodzenia zamontowany na magnecie silnika.
Lata produkcji: 1974-80(?)
Silnik montowano w motorowerach: Romet 750, Romet 760 Polo, Komar 2352 oraz odmiana 022 w Motorynce M1

Dane techniczne:
Typu 017 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień spreżania 8. Moc maksymalna 1,8 KM przy 5600 obr/min.
Cylinder aluminiowy z wkładką żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie.
Rozrusznik nożny.
Paliwo - mieszanka (1:30) z olejem lux 10 lub Mixol
Zawieszenie silnika w ramie za pomocą dwóch śrub w tulejach gumowych tłumiących drgania.
Instalacja elektryczna: Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x1,75. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Gaźnik: Poziomy typu GM12F lub GM12F1 o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzęgło: dwutarczowe mokre z tarczami korkowymi lub ebonitowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów: dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy-wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Zużycie paliwa: 2,8l na 100km
Silnik Dezamet model 017 schematy

Silnik Dezamet model 017


Silnik Dezamet 017 w wersji specjalnej


Zdjęcia urządzeń z silnikami Dezamet 017 w wersji specjalnej:
Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę:
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Last modified on sobota, 29 czerwiec 2024 13:04
Administrator

Latest from Administrator

Related items