Dla tegorocznego rajdu kontrolnego Komarów wybrano trasę: Bydgoszcz-Gdańska- Koszalin - Szczecin - Świebodzin - Bolesławiec - Kłodzko - Katowice - Zakopane - Krynica - Sanok - Nowa Dęba - Radom - Łódź - Bydgoszcz. 20 maja Br. Dziesięciu turystów odebrało mopedy z taśmy produkcyjnej zakładu w Fordonie k/Bydgoszczy. Podczas nich zaznajamiano się z pojazdem i przeprowadzono ściśle wg instrukcji, docieranie silnika.
Po przejechaniu 560 km wszyscy "rajdowcy" uzyskali umiejętność prawidłowej jazdy oraz zaufanie do Komara. Mimo że było sporo utyskiwań na smoliste-regenerowane oleje, sprzedawane przez stacje benzynowe w Bydgoszczy (przykre wykręcanie i czyszczenie świec zapłonowych), postanowiono ruszyć w dalsza drogę, wg trasy wytyczonej na mapie. Nim wyruszono, jak przystało, na solidnych użytkowników, przestrzegających inst. obsługi - wymieniono olej, dokręcono śruby i nakrętki oraz sprawdzono regulację całego pojazdu.
Etap z Bydgoszczy do Gdańska odbywał się przy pięknej pogodzie i wzrastającym zadowoleniu jeźdźców. Nie ujawniły się żadne techniczne usterki, wynikające poprzednio ze zlej jakości olejów i paliw.

Od momentu gdy wszystkie motorowery pokonały w skwarne południe czerwca 11 kilometrowy podjazd do karłowa, chyba najdłuższe wzniesienie w Polsce, nie było sceptyków. Wszyscy patrzyli na komara z szacunkiem. Przejazd przez górzyste drogi do Bielska, Żywca, Zakopanego, Krynicy, Sanoka zapewnili turystom pełnie przyjemności.

Zrozumiałe że producenci organizujący ten rajd kontrolny, nie powierzyli oceny pojazdu tylko użytkownikom. Tym zadaniem zajęła się grupa obserwatorów, towarzyszących turystom na każdym etapie rajdu. Składała się ona z przedstawicieli działów konstrukcyjnych zakładów które mają swój udział w wyprodukowaniu mopedu tj. ZZR Bydgoszcz, ZM Nowa Dęba, Zelmot Warszawa oraz przedstawiciele BKPMot, a więc instytucji o charakterze naukowym.
Oceniono że moped Komar MR 232 jest pełnosprawnym i pewnym pojazdem, pozwalającym na pokonywanie dużych wzniesień. Umożliwia on jazdę przy pełnym obciążeniu w najwyższych temperaturach naszego klimatu, bez jakichkolwiek tendencji do "zacierania".
Eksploatacyjne zużycie paliwa 1,6 - 1.9 l/100km.

Krótka żywotność tylnych żaróweczek (6szt. wymieniono), niedoskonałość opon (dwa wypadki pęknięć) konieczność częstej regulacji zespołów sterowych giętkimi cięgnami.
Stwierdzono też ze stacje CPN sprzedają różnej jakości oleje i paliwa. Wypróbowana została słuszność opracowanej instrukcji obsługi mopedu Komar.
W oparciu o przedstawione przez grupę obserwatorów uwagi dyrekcja ZZR Bydgoszcz i ZM Nowa Dęba postanowiły wyeliminowanie drobnych usterek i poprawę warunków eksploatacji mopedu w kraju ( paliwa, oleje, świece zapłonowe). Badanie oceniono jako pożyteczne. Postanowiono tego rodzaju rajdy kontynuować w latach przyszłych. Pożyteczna kontrola pojazdów w czasie zbiorowego przejazdu wypadła pozytywnie. Załoga zakładów jest przekonana że przekazuje na rynek dobry motorower, o czym z przyjemnością zawiadamiamy przyszłych nabywców Komara.
Z Motor z