Print this page

Żak Mr2E Lux

24 luty 2019 Written by ZMZ 6166
Żak Mr2E Lux

Motorowery MR2 Żak - na www.jacomoto.prv.pl Żak MR2E Lux

Pod koniec produkcji Żaków, w 1963 roku pojawiła się wersja oznaczona symbolem MR2E Lux - w której zastosowano silnik S38B.
Model ten oparty był o "bogatą" wersję Żaka posiadającą lampę przednią jak w Rysiu, chromowaną ozdobę baku i felgi, oraz sygnał dzwiękowy.
Foldery reklamowe pokazują także chromowane boki baku paliwa, jednak w dostępnych egzemplarzach brak takiej ozdoby.
W części produkowanych egzemplarzy pojawiła się także nowa plastikowa lampa tylna.
Uwaga! - nie wszyskie Żaki z ostatniej seri posiadające silnik S38B miały tabliczki z napisem Mr2E.
Większość Żaków z tym silnikiem miała kolorystykę czerwono -szarą.
Lata produkcji: 1963

Żak MR2 E Lux


Podobne tematy:
Dane techniczne Żak MR2
Prototyp Żaka
W fabryce Żaka
Zanim kupimy moped Żak
Motorower MR2 Żak
Historia mojego motoroweru Żak
Jeszcze raz o Żaku

Dane techniczne:
Silnik typu S38B dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,8KM (36 KM/l) przy 5000 obr/min. Cylinder ze stopu lekkiego z tuleją żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Rozrusznik nożny na pedały. Osłona iskrownika odlewana. Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 16W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zapłonu 4,5mm (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Świeca zapłonowa M14x225. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 12V/3W. Sygnał elektryczny prądu zmiennego.
Gaźnik:
Poziomy typu G-12 z centralnym pływakiem o średnicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr paliwa mokry siatkowy z przesłoną rozruchową.
Sprzęgło:
Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi osadzone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,68, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 114 ogniwach, przełożenie 2,68
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia na sprężynach śrubowych. Zawieszenie koła tylnego na podwójnym wahaczu z centralną sprężyną i tarczowym amortyzatorem ciernym. Siodło pojedyncze typu rowerowego z regulacja wysokości. Długość motoroweru 1850, szerokość 660mm, wysokość 1080mm. Wysokość siodełka 845mm, rozstaw osi 1254mm.
Motorower malowany był w kolorach: wiśniowa, szara, szaro-wiśniowa, zielona, szaro-niebieska.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 23". Ogumienie 2,125-23. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, z wtopioną żeliwną wkładka.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,5 l Zbiornik paliwa 8 (5,75) l.
Ciężar: własny 52 kg,
Zużycie paliwa:
2,5 l/100 km przy 45 km/h
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 50 km/h,
Szybkość użytkowa 35 km/h
Wyposażenie:
Komplet kluczy i pompka do kół.

Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę. Datki zostaną przekazane na dalszy rozwój strony.
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Last modified on piątek, 20 grudzień 2024 13:52
Administrator

Latest from Administrator

Related items