Motorowery
44 w tej kategorii




Romet 50T1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50T1

Romet 50T1 Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).



Romet 110 Kadet Automatic

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 110 Automatic

Model 110 w odróżnienu od modelu 780 posiadał silnik czeskiej produkcji Jawa 225, inne różnice wynikały z przystosowania ramy, napędu i instalacji elektrycznej do tego właśnie silnika.
Zmianie uległ także sposób uruchamiania hamulca tylniego, którego dzwignia znajdowała się po lewej stronie kierownicy zamiast dzwigni sprzęgła.



Romet 782

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet M782 Kadet

Prawdopodobnie model z seri informacyjnej/prototypowej przed wdrożeniem do szerszej pordukcji Kadeta 110 Automatic.
Zastosowano w nim silnik zmodyfikowany silnik z niemieckiego motoroweru Solo z sprzęgłem odœrodkowym uruchamiany za pomocš pedałów.Z poniższych zdjęc wynika ze silnik być może posiadał cylinder zaadoptowany z czeskiego silnika montowanego w Jawie.
Niestety brak więcej informacji na temat tego modelu - jeśli wiesz coś na temat tego modelu proszę zkontaktuj się pod adresem e-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Romet 780 i 781 Kadet

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 780 Kadet

Ostatni model z rodziny motorowerów serii 700. Powrócono w nim do baku umieszczonego z przodu ramy oraz zastosowano silnik 023 z nożną zmianą biegów. Model ten miał zastąpić Komary których produkcję właśnie kończono.
Wystepował także model oznaczony jako Romet M 781 który wszedł do produkcji od 1984 roku i posiadał koła wykonane ze stopu lekkiego (obręcze, szprychy i piasty to jedna całość wykonana z tego samego odlewu).
Motorower z powodzeniem był eksportowany do wielu krajów bloku wschodniego min. na Węgry (w galerii katalog części w jęz. węgierskim)



Romet 760 Polo

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 760 Polo

Romet 760 Polo Pojazd ten, jest jednym z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy. Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również nowy widelec przedni - teleskopowy.Jest to w zasadzie motorower model 750 Pegaz ze zmodernizowaną sylwetką która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłyżoną kierownicę, nowy wydłużony bak pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt w raz z metalowym oparciem. Istaniała także wersja motoroweru ze standardową kierownicą. Lata produkcji: 1974-1976



Romet 750 Pegaz

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 750 Pegaz

Pojazd ten, jest trzecim modelem nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy w latach 1974 - 1976.
Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności i posiadający dwa biegi zmieniane ręcznie.
Na bazie tego motoroweru w zakładach w Nowej Dębie powstał Motorowy wózek dostawczy typ 750 przeznaczony do przewożenia towarów.



Romet 710 Pegaz

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 710 Pegaz

Model 710 od modelu 700 róznił się tylko zastosowaniem nowego widelca teleskopowego, innych zmian nie było.
Poprawiło to w znaczący sposób resorowanie przedniego koła. Zawieszenie to w niedługim czasie znalazło sie również w produkowanych w tym samym czasie Komarach 2351. Prawdopodobnie modele 700 i 710 produkowane były równolegle.

Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -



Romet 700 Pegaz

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 700 i 705 Pegaz

Jest to pierwszy model nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Motorower posiadał zupełnie nową konstrukcję ramy, mniejsze koła i charkterystycznie umieszczony zbiornik paliwa w tylniej części ramy w miejscu bagażnika. Miało to za zadanie znacznie poprawić ergonomię i co za tym idzie ułatwić wsiadanie kierowcy.



Romet Pony 301

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 301 Pony

Motorynka Pony 301Pony M301 powstała na bazie modelu Pony 50 M 3.
Główne zmiany miały na celu poprawę komfortu kierowcy. Wydłużono ramę - zwiększono rozstaw kół, zmieniono kształt zbiornika paliwa na bardziek "kanciasty" (taki jak w Kadetach).
Wystepowała nowa lampa tylnia.
Lata produkcji: 1988-94



Romet 50 M 3 Pony

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet model: Pony 50M3


Romet 50M3 Pony jest zmodyfikowaną wersją motorynki Romet 50M2. W modelu tym oprócz drobnych zmian kosmetycznych zastosowano nową jednostkę napędową o oznaczeniu 025. Silnik wygladem przypominał silniki seri S38ZB4 jednak zmiana biegów odbywała się dźwignią nożną.
Lata produkcji: 1984-89



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« May 2021 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31