Rzecz w wytrwałości

15 marzec 2016 Artykuły 2439
Administrator

Written by

Rzecz w wytrwałości

Moja przygoda zaczęła się w połowie , 1998 roku, być może nie jest to długo, a może i jest, ale nie jest to teraz istotne. Moim pierwszym sprzętem był jeden z popularniejszych motorowerów w tym okresie - Romet Kadet 180. Niewielki przebieg, dwubiegowy silniczek z 1,1 KM "pod tyłkiem", dość ciekawa pozycja za kierownicą - zajeździłem go po miesiącu.



Silniczki rowerowe

15 marzec 2016 Artykuły 4386
Administrator

Written by

Silniki pomocnicze

Wbrew pozorom różnorodność silników pomocniczych jest tak duża, że napewno starczyłoby tego na osobną stronę. Ja ograniczę się tutaj do przedstawienia tych najbardziej charakterystycznych dzieląc je według sposobu przekazywania napędu. Możemy bowiem spotkać silniki napędzające koło przednie lub tylne, za pomocą rolki lub łańcucha/paska napędowego. Chciałbym jednak zacząć od silników umieszczonych bezpośrednio w piaście.




Silnik Wankla

15 marzec 2016 Artykuły 3236
Administrator

Written by

Silnik Wankla

Najbardziej znanym przedstawicielem silników spalinowych jest silnik tłokowy. silnik Wankla

Wszystkie mają swoje wady i zalety. Podstawową wadą silnika tłokowego stanowią niekorzystne skutki zmienności kierunku i prędkości ruchu tłoka względem cylindra. Przyśpieszenia o zmiennych kierunkach i wartościach wywołują duże siły bezwładności obciążające części mechanizmu korbowego. Powoduje to konieczność wyrównoważania tych sił i momentów od nich pochodzących. Konstrukcję tłokowych silników czterosuwowych komplikuje dość złożony mechanizm rozrządu. Chęć wyeliminowania choć części wad zrodziła idee stworzenia silnika, którego tłok zamiast ruchu postępowo - zwrotnego wykonywałby ruch obrotowy.