Przed wojną polski przemysł motoryzacyjny produkował motocykle znane pod nazwą Sokół o pojemnościach 200 i 600 cm3 odznaczające się względnie nowoczesną konstrukcją i dużą solidnością wykonania.
Motocykl M06B3 był nastepcą modelu M06B1. W odróżnienu od swego protoplasty miał zmienioną ramę na zamkniętą tzw."jednoramową".
Z powodu trudności z uruchomieniem produkcji elementów tłoczonych z blachy w modelu M06B szybko opracowano wersję M06 B1. Motocykla ten od modelu M06 B różnił się uproszczoną, giętą osłoną gaźnika i akumulatora oraz płytszym walcowanym błotnikiem tylnim.
Warszawska Fabryka Motocykli przygotowuje nową konstrukcję motocykla, która w miarę możliwości materiałowych i technologicznych, nie miałaby dotychczasowych wad starego modelu.
Pierwszy prototyp motocykla M06 zbudowano na przełomie 1952/53 roku.
Pierwszy motocykl trójkołowy skonstruowano na bazie Junaka M07, jednak pozostał on w formie prototypu.Po jakimś czasie wrócono do tego pomysłu i zaczeto produkować go na bazie Junaka M10 i oznaczono jako B20.
Junak M07C - przeznaczony do rajdów crossowych.
Junak M07R - przeznaczony do rajdów szosowo terenowych.
© Copyright 2025 Ernest Dołowy