Silnik model 027

24 luty 2019 Motorowerowe serii "0"
Administrator

Written by


Silnik model 027 www.jacomoto.pl Silnik model 027 i pochodne

Jest to już ostatni seryjny silnik produkcji Dezametu zastosowany w ostatnim produkcie fabryki Romet w Bydgoszczy - motorowerze Chart 210. Silnik ten został zaprojektowany całkowicie od nowa, jako następca nieudanego, bądź cieszącego się złą opinią silnika Dezamet 019. Dezamet 027, podobnie jak jego poprzednik, posiada skrzynię biegów 3-stopniową lecz o całkiem innej konstrukcji, prawdopodobnie częściowo inspirowaną konstrukcjami silników Minarelli, która w latach 80. była czymś nowym na polskim rynku silników motorowerowych.



Silnik Rowerowy Dezamet 029

01 listopad 2018 Rowerowe
Administrator

Written by

Dezamet -Silnik rowerowy 029

Idea konstrukcji i produkcji silnik roweroweg0 powstała w Dezametowskim dziale konstrukcyjnym gdzieś pod koniec lat 80-tych. Pierwotnym założeniem była budowa silnika montowanego na kole przednim. Wykonano dokumentację i pierwsze prototypy. Jak wynika z informacji pana Krzysztofa Pawełczak który był wówczas szefem szefem prototypowni i badań, wstępne badania trakcyjne ukazały szereg wad tak technicznych jak i użytkowych tej konstrukcji.(podobnych jak w Gnomie).Młodzi konstruktorzy ich nie znali. Po pewnym okresie zastoju w pracach nad silniczkiem spowodowanym min. uruchamianiem Stelli powrócono do pomysłu.



Silnik rowerowy Gnom

01 listopad 2018 Rowerowe
Administrator

Written by

Silnik rowerowy Gnom R01

Silnik Gnom powstał w czasach gdy nasza polska motoryzacja dopiero sie rozwijała. Miał on pomóc robotnikom i młodzieży w szybszy, tańszy i mniej meczący sposób dostac sie do zakładów pracy i szkół.
Konstrukcja silnika zajmował sie m.in. inż. Zdzisław Haman, mający również swój wkład w konstrukcję silnika SM01 do Rysia. Konstrukcja silnika nie była szczytem nowoczesności i zbliżona parametrami technicznymi do innych silników rowerowych z tego okresu.
Silnik Gnom jest dokładną, poza paroma szczegółami, kopią silnika rowerowego Solex. Układ napędu przedniego koła rolką jest jednak najprostszy konstrukcyjnie i co za tym idzie najtańszy.



Prototyp silnika rowerowego RS

01 listopad 2018 Rowerowe
Administrator

Written by

Silnik rowerowy RS

Pierwsze plany konstrukcji silnika wykonał prof. Jan Werner przy pomocy inż. Wacława Cywińskiego juz w czasie okupacji. Niestety cała dokumentacja techniczna zaginęła w zawierusze wojennej.
Koncepcja odtworzenia tego silniczka powstała w grudniu 1951r.a już 16 stycznia 1952r. zostały podjęte pierwsze prace projektowe, w czym brała także czynny udział Politechnika Łódzka. Już po 101 dniach silnik został uruchomiony po raz pierwszy, a 111 dnia odyła się pierwsza jazda próbna.
Silniczek miał dosyć ciekawą prostą konstrukcję. Przeniesienie napędu odbywało się za pomocą rolki napędzającej koło przednie.



Silnik model 025

01 listopad 2018 Motorowerowe serii "0"
Administrator

Written by

Silnik model 025

Silnik 025 jest to tak naprawdę zmodernizowany silnik S38ZB4 w którym zastosowano nożny zmianiacz biegów. Była to ostatnia modernizacja serii S38.
Zastosowanie zmieniacza biegów wymusiło inną konstrukcję obudowy silnik od strony iskrownika oraz lewego karteru silnika. Zmieniono także sposób montowania sprężyny wałka kopniaka (na zewnątrz karterów) na analogiczny do silników seri 023.



Silnik model 019

01 listopad 2018 Motorowerowe serii "0"
Administrator

Written by

Silnik model 019

Jest to pierwszy polski silnik motorowerowy z trzybiegową skrzynią biegów i zarazem pierwszy silnik z nożną zmianą biegów. Moc silnika, w stosunku do innych silników motorowerowych produkowanych w tym czasie, została zwiększona do 2,5 KM, aby ułatwić jazdę motorowerem dwuosobowym. Powiększenie mocy uzyskano poprzez zwiększenie objętości wału korbowego (spowodowało to zmiejszenie pojemności skrzyni korbowej), zmianę układu okien cylindra, zastosownie gaźnika GM13F, oraz zmianię układu wydechowego. Zastosowano również zębatkę zdawczą o 13-stu zębach.



Silnik model 010

01 listopad 2018 Motorowerowe serii "0"
Administrator

Written by

Silnik model 010

Silnik ten pojawił sięna rynku w 1970 roku w podwoziach motorowerów Pegaz 700 i 710.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
Rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła tego silnika były identyczne z silnikiem S-38SH. Silniki ten rożniła tylko nowa "kwadratową" obudową silnika, cylindrem oraz głowicą zaopatrzoną w odprężnik.



Silnik S-38 SH

01 listopad 2018 Motorowerowe serii S-38
Administrator

Written by

Silnik model S38SH

Silnik ten pojawił sięna rynku w 1970 roku w podwoziach motorowerów Komar 2328 i 2338.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
Moc maksymalna wzrosła do 1,5 KM przy 4700 obr/min, moment obrotowy osiągnął 2,9 Nm przy 3400 obr/min.
Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -



Silnik model S-38 AD

01 listopad 2018 Motorowerowe serii S-38
Administrator

Written by

Silnik model S-38AD

Silnik opracowany na bazie silnika S38B.
Nowością było zastosowanie rozruchu za pomocą dzwigni (kopniaka) umieszczonej po prawej stronie silnika, a nie pedałów oraz podniesiono stopień sprężania i moc silnika do 2,25KM.



Silnik model S-38

01 listopad 2018 Motorowerowe serii S-38
Administrator

Written by

Silnik model S38

Jest to pierwszy silnik popularnej serii S38. Stał się na lata protoplastą następnych modeli silników stosowanych w polskich motorowerach do lat 90.
Silnik miał prostą budowę. Zmiana biegów następowała za pomocą linki Bowdena połączonej z lewą rękojeścią kierownicy. Linka zmiany biegów do korpusu silnika podłączona w przedniej części silnika - obok wejścia kabli wysokiego napięcia.
W tym modelu zastosowano iskrownik-pradnicę dwu-cewkową- wzorowaną prawdopodobnie na prądnicach z NRD-owskich silników z Simsona SR2. Magneto ze stopu aluminium.



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« March 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31