ZZR - Romet
34 w tej kategorii




Motorynka z bakiem w ramie - prototyp

26 lipiec 2024 ZZR - Romet
Administrator

Written by


Motorynka z bakiem w ramie -Prototyp

Niestety brak szczegółowych informacji - poniższe jest moją dywagacją na temat.

Cechy charakterystyczne to bak paliwa zintegrowany z ramą motorynki oraz tłumik - nazwę go typu "skuterowego". Innego kształtu są także błotniki.



Romet 2375

25 lipiec 2017 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 2375

Romet 2375 był następcą Rometa 50T1. Z uwagi na zaprzestanie produkcji źle odbieranych przez użytkowników trzybiegowych silników Dezamet 019 postanowiono na montowanie silników dwubiegowych Dezamet 023
Początkowo pierwsze egemplarze nie różniły sie od Rometa 50T1 niczym poza silnikiem. Poźniej w miejsce puszki szmerów zaczęto stosować gumowy łacznik z ramą (jak w Komarach) co wymusiło wspawywanie dodatkowej metalowej rurki.
Motorower produkowany w latach: 1979-1984?



Romet 705 Pegaz

11 marzec 2024 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 705 Pegaz

Jest to jeden z modeli nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Model tem charakteryzował się uproszczeniem zawieszenia tylnego w stosunku do modelu podstawego Romet 700 - zamiast amortyzatorów tylnych posiadał sztywne zawieszenie analogicznie jak w komarze 2320 - został wyprodukowany w znikomej ilości.



Komar model 2338

31 październik 2021 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Motorower Komar model 2338

W 1970 roku w podwozia motorowerów 2320 i 2330 wbudowano nowy silnik o nazwie S38SH, zmieniając ich oznaczenia kolejno na 2328 i 2338.



Romet 210 i 211 Chart

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 210 i 211- Chart
Pierwsze prototypy nowego motoroweru powstały już w 1985 roku. W 1987 roku wszedł do produkcji pod nazwą Romet 210 Chart. Była to konstrucja zupełnie nowa w znacznym stopniu odbiegająca od dotychczas produkowanych modeli.



Romet 205 Ogar

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 205 Ogar

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.
Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet).
Zastosowano nową ramę rurową i silnik Dezamet 023



Romet 200 Ogar

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet Ogar 200

Protoplastą tego modelu był model 50T3.
Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 motoroweru, zostało wymuszone zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019.



Romet 50T3

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50T3
Model 50T3 różnił się od Rometa 50T1 zastosowaniem kół o rozmiarze 17 i innego kształtu kierownicą. - tak miało byc w załozeniach konstruktorów Rometa.
Jednak poza tym że w literaturze(instr obsługi, foldery reklamowe) motorower ten występuje to jednak w praktyce nie wszedł do masowej produkcji. Nie spotkałem sie nigdy z żadnym egzemplarzem tego pojazdu.





Romet 50TS1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50TS1 lub Komar 2362

Model 50TS1 (Turystczno-Sportowy) oznaczany jako Komar 2362 powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym o sportowej sylwetce.
W odróżnieniu od Romet 50T1 posiadał wysoko umieszczony tłumik wydechu, krótki wysoko umieszcony przedni błotnik oraz wąską niską "sportową" kierownicę. W seryjnej produkcji stosowano jednak zwykły głęboki błotnik przedni jak w 50T1.



Romet 50T1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50T1

Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).