Żak Mr2E Lux

24 luty 2019 Ryś i Żak
Administrator

Written by


Motorowery MR2 Żak - na www.jacomoto.prv.pl Żak MR2E Lux

Pod koniec produkcji Żaków, w 1963 roku pojawiła się wersja oznaczona symbolem MR2E Lux - w której zastosowano silnik S38B.
Model ten oparty był o "bogatą" wersję Żaka posiadającą lampę przednią jak w Rysiu, chromowaną ozdobę baku i felgi, oraz sygnał dzwiękowy.
Foldery reklamowe pokazują także chromowane boki baku paliwa, jednak w dostępnych egzemplarzach brak takiej ozdoby.
W częœci produkowanych egzemplarzy pojawiła się także nowa plastikowa lampa tylna.
Lata produkcji: 1963



Jawa 20 Mustang

01 listopad 2018 Jawa
Administrator

Written by


Motorowery- Jawa Mustang - na www.jacomoto.prv.pl Jawa 50 typ 23 Mustang

Jawa Mustang to mały motorower o pojemności 50 cm3, produkowany w Czechosłowacji w zakładzie Povazske Strojarne w latach 1968-1982.
Moped ten wywodzi się ze starszych modeli Jawy 555, 550, 20, 05. Stworzony został we współpracy z włoską firmą Italemmezeta.
Początkowo miał być przeznaczony tylko na eksport (USA, NRD, RFN, Polska) jednak duże zainteresowanie w kraju sprawiło ze na początku lat 70 rozpoczęto sprzedaż również i w Czechosłowacji.
Silniki typ 223 posiadały bardzo dobre parametry (3,5 KM 6500 obr./min.) jednak przy imporcie do Polski były "dławione" do 2 KM 4500obr./min. ze względu na ówcześnie panujące przepisy. Silniki te z powodzeniem zaadoptowano także do motoroweru Ogar 200.



Jawa Babetta 28 (228)

01 listopad 2018 Jawa
Administrator

Written by

Motorower Jawa Babetta 28 (228)

Motorower Babetta został wyprodukowany w Czechosłowacji przez fabrykę "Povazske Strojarne".
Babetta po raz pierwszy pojawiła się w 1970 roku z dużymi 19 calowymi kołami, wyprodukowano ich w tym roku zaledwie 100 szt., które miały służyć głównie badaniom oraz działaniom marketingowym, natomiast produkcja seryjna ruszyła w 1971roku. Moped ten był bardzo zaawansowany technicznie jak na swoje czasy, gdyż był to pierwszy motorower na świecie w którym zastosowano elektroniczny zapłon bezstykowy (tzw. Transimo). Posiadał on automatyczną jednostopniową skrzynkę biegów oraz sztywne tylne zawieszenie, pozbawione elementów resorujących. Model 28 został zastąpiony w 1975 roku modelem 206/207.



Simson Suhl Sr2E

01 listopad 2018 Simson
Administrator

Written by


Simson Suhl model: SR2E




Dane techniczne:
Silnik:
Typu SR2E o mocy nominalnej 1,8 KM przy 5000 obr/ min i stopniu sprężania 8,3. Maksymalny moment napędowy to 2,8 kGm przy 3500obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 42mm, pojemność skokowa 47,6cm3 Ciężar silnika w stanie suchym 12 kg. Mieszanka paliwa w stosunku 33:1

Gaźnik:
Model NKJ123-4.

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre wielotarczowe

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,5:1 , II-2:1.



Simson Suhl Sr 1

01 listopad 2018 Simson
Administrator

Written by


Simson Suhl model: SR 1




Dane techniczne:
Silnik chłodzony powietrzem, jedno cylindrowy, dwusuwowy z tłokiem płaskim
Przekrój cylindra:38mm
Skok tłoka:42mm.
Pojemność skokowa: 47,6 cm, stosunek sprężania 6:1, moc krótkotrwała: 1,5km przy5000obr min stała: 1,3km przy 4200 obr. ciężar silnika w stanie suchym 12 kg. mieszanka paliwa stosunku 33:1>
Gaźnik:
Gaźnik: Centralno pływakowy NJK 1211, dysza główna: 55, dysza iglicowa: 210

Sprzęgło:
Sprzęgło mokre wielotarczowe

Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. przełożenie 1:3,307 prędkość min:na pierwszym biegu 8km/h, na drugim biegu 15km/h prędkość max:na pierwszym biegu 15km/h, na drugim biegu 40km/h



Dezamet Dantom 50 GXF Lux

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet Dantom GXF 50 Lux oraz pochodne


Dantom GXF 50 Lux był całkowicie nową konstrukcją, produkowną w latach 1998-2000r przez zakłady Dezamet.
Nazwa Dantom, pochodzi od nazwy Przedsiębiorstwa Konstrukcyjno-Badawczego "DANTOM" (pierwsze litery imion żony i syna P.Jaroszewskiego Danuta i Tomasz) która mieściła się w Krakowie przy ulicy Friedlejna. Ponieważ Dantom, była to firma innowacyjno wdrożeniowa stąd nowe konstrukcje i kontakt z przemysłem. Ponieważ pracownicy Dantona wykładali także na Politechnice Krakowskiej konsekwencją tego jest to że, przedsiębiorstwo otrzymało grant od Komitetu Badań Naukowych przy Ministerstwie Nauki i Szkolnctwa Wyższego na opracowanie konstrukcji motoroweru i przygotowanie go do produkcji.



Dezamet Stella 756

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 756 Stella


Motorynka Stella typ 756 była wytwarzana przez Zakłady DEZAMET w Nowej Dębie na rosyjskiej licencji.
Zamaist silników "Delta" stosowano polskie silniki 023 w kilku odmianach.
Sam potorower produkowano w dwóch odmianach Typ 756.1 - odmiana podstawowa i 756.2 - odmiana wzbogacona.
Odmiana wzbogacona 756.2 w odróznieinu od podstawowej, która posiadała dodatkowo kierunkowskazy przednie i tylnie, sygnalizację hamulca przedniego i sygnał dzwiękowy.



Dezamet 755 Motorydwan

01 listopad 2018 Dezamet
Administrator

Written by

Dezamet typ 755 Motorydwan i pochodne


Zakłady Dezamet w poszukiwaniu nowych kierunków zbytu skonstruowały pojazd dostawczy.
Pojazd ten został opracowany o nowe rozwiązania ramy oraz silnik Dezamet 027.
Istniało kilka odmian nadwoziowych, od otwartej po zamknięte przypominające włoskie dostawcze Piaggio
Stosowano różne wersje silnikowe oparte o silnik Dezamet 027 - wersja 50ccm oraz 70ccm.



Motorowy wózek dostawczy typ 750 Rydwan

01 listopad 2018 Rydwan
Administrator

Written by

Motorowy wózek dostawczy typ 750 Rydwan

W zakładach w Nowej Dębie opracowano na bazie motoroweru Romet 750 Pegaz motorowerowy wózek dostawczy typ 750 Rydwan.
Charkteryzował się on skrzyną ładunkową w przedniej częœci pojazdu oraz nową zmienioną jednostką napędową na bazie silnika 017. Nosiła ona oznaczenie 021, odróżniała się rozruchem na pedały i zmienionymi parametrami w celu przystosowania do przewożennia obciążeń.
Pojazd ten miał służyć do przemieszczania na niewielkie odległości ładunków o wadze do 150kg, co czyniło go przydatnym głównie w przemyśle, rolnictwie czy usługach



Romet 210 i 211 Chart

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 210 i 211- Chart



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« March 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31