ZZR - Romet
32 w tej kategorii




Romet 700 Pegaz

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 700 Pegaz

Jest to pierwszy model nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Motorower posiadał zupełnie nową konstrukcję ramy, mniejsze koła i charkterystycznie umieszczony zbiornik paliwa w tylniej części ramy w miejscu bagażnika. Miało to za zadanie znacznie poprawić ergonomię i co za tym idzie ułatwić wsiadanie kierowcy.



Romet Pony 301

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 301 Pony

Motorynka Romet Pony 301 powstała na bazie modelu Pony 50 M 2.
Pozostawiono sprawdzony silnik 023. Główne zmiany miały na celu poprawę komfortu kierowcy. Wydłużono ramę - zwiększono rozstaw kół, zmieniono kształt zbiornika paliwa na bardziek "kanciasty" (taki jak w Kadetach). Zmieniono także lampę tylną.
Motorynki zyskały nowe typy lakieru- min. lakieru typu metalic, oraz w ostatnich latach produkcji malowanie dwubarwne.



Romet 50 M 3 Pony

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet model: Pony 50M3


Romet 50M3 Pony jest zmodyfikowaną wersją motorynki Romet 50M2. W modelu tym oprócz drobnych zmian kosmetycznych zastosowano nową jednostkę napędową o oznaczeniu 025. Silnik wygladem przypominał silniki seri S38ZB4 jednak zmiana biegów odbywała się dźwignią nożną.
Lata produkcji: 1984-89



Romet 50 M 2 Pony

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet 50M2 Pony


Romet 50M2 Pony jest zmodyfikowaną wersją motorynki Romet 50M1.
W modelu tym zastosowano nową jednostkę napędową gdzie zmiana biegów odbywała się dźwignią nożną.
Zastosowano także inną kanpę siedzienia - stosowaną wcześniej w Komarach.
Lata produkcji: 1980-84



Romet 50 M 1

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Romet model: 50M1

Już w 1973r. powstały śmiałe projekty motorynek składanych Mamut.
Ostatecznie pierwsze prototypy tego motoroweru powstały prawdopodobnie już w 1975 roku.W 1978 roku Zakłady Romet wypuściły na rynek, idąc za trendami światowymi, nowy miniaturowy motorower oznaczony jako 50M1. Był on skierowany głównie dla dzieci i młodzieży. Motorower otrzymał silnik bazujący na silniku 017 z dodatkowym tłumikiem szmerów ssania i tak zmodyfikowany nosił oznaczenie 022. Lata produkcji: 1978-80



Mofa Condor 25 i Condor Rekord - Komar na obczyźnie!!!!

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Mofa Condor 25 i Condor Rekord - Komar na obczyźnie!!!!
W siermiężnych czasach poprzedniej epoki główną rolę na rynku odgrywał jednak dolar. Nasze władze żeby pozyskać ten deficytowy towar usilnie zabiegały o eksport naszych wytworów rynku motoryzacyjnego za granicę. Organizowano pokazy targi wystawy celem zachęcenia zachodnich klientów do kupowania naszych produktów.- możesz o tym przeczytać tutaj.



Romet 100

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Motorower Romet 100

Roemt 100 był to tak naprawde motorwer Komar 2352 ale wystepował pod inną nazwą i posiadał silnik typu 025 z nożną zmianą biegów. Silnik ten był łudząco podobny do silnika S-38ZB4/003. Przedni widelec był od Ogara, brak było uchwytów na osłony gaźnika.
Występowały także wersje z ramą identyczną jak w Komarze 2351 posiadające uchwyty na osłony gaźnika oraz widelec od Komara.
Lata produkcji: 1983-1985




Komar model 2361 Sport

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Komar 2361 Sport

W 1973 roku pojawił się nowy model Komar 2361 Sport który w odróżnieniu od modelu 2360 miał juz zbiornik paliwa krajowej produkcji oraz niską kierownicę o innym kształcie.
W początkowym okresie stosowane były zbiorniki paliwa z przetłoczeniem na ramę, oraz metalową lampę przednią.
w poźniejszym okresie stosowano zbiorniki paliwa bez przetłoczenia oraz innym sposobem mocowania do ramy - takie jak w późniejszym Romet 760 Polo. Lata produkcji: 1973-1975



Komar model 2360 Sport

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Komar 2360 Sport

W 1972 roku do produkcji trafił opracowany na bazie modelu 2350 nowy motorower o symbolu 2360. Był to motorower zbliżony wyglądem do motocykla wyścigowego.
Model ten w stosunku do modelu bazowego uzyskał nowy wydłużony zbiornik paliwa, wydłużoną kanapę i krótką płaską kierownicę. Z względu na kształt siodła zabrakło miejsca na bagażnik. Zmiany w wysokości kierownicy spowodowały skrócenie linek Bowdena, wymusiło to także zmiany w metalowej lampie przedniej - zmieniono umiejscowienie otworów na linki.
W modelu 2360 stosowane zbiorniki paliwa i kanapa eksportowane z Włoch.
Model tem prawdopodobnie przeznaczony był głównie na eksport do krajów zachodnich - NRF.(Niemcy)
Lata produkcji: 1972 ?



Komar 3 model: 2352

01 listopad 2018 ZZR - Romet
Administrator

Written by

Motorower Komar 3 model: 2352

Model Komar 2352 to już ostatnia odmiana tej konstrukcji która istniała pod tą nazwą.
Był to praktycznie Komar 2351, ale zamiast silnika S38ZB4 posiadał silnik 017 tzw. "kwadrat" z reczną zmianą biegów. Brak było także chrakterystycznych dla poprzednich modeli osłon gaźnika. W niektórych egzempalarzach mógło się pojawiać zawieszenie przednie nowszego typu (jak w Romet Ogar) i zmienionym sposobie mocowania błotnika.
Model 2352 występował także w wersji "2352W", - export do Węgier. Lata produkcji: 1978-1980(83)