Romet 50T1

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 50T1

Romet 50T1 Model 50T1 (w początkowym okresie zwany także Komarem 2370) powstał w oparciu o podzespoły Komara (wzmocniona rama) i był pierwszym pojazdem dwuosobowym
W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosując duże siodło kanapowe, nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa oraz duży schowek na narzędzia. Zastosowano także nowy 3 biegowy silnik o symbolu 019.
Na bazie tego modelu powstał także model usportowiony - Romet 50TS1.
Ciekawym rozwiązaniem był (zwłaszcza w pierwszych modelach) zupełnie rozbieralny widelec przedni. (każda półka rozbierana osobno).



Romet 110 Kadet Automatic

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 110 Automatic

Model 110 w odróżnienu od modelu 780 posiadał silnik czeskiej produkcji Jawa 225, inne różnice wynikały z przystosowania ramy, napędu i instalacji elektrycznej do tego właśnie silnika.
Zmianie uległ także sposób uruchamiania hamulca tylniego, którego dzwignia znajdowała się po lewej stronie kierownicy zamiast dzwigni sprzęgła.



Romet 782

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet M782 Kadet

Prawdopodobnie model z seri informacyjnej/prototypowej przed wdrożeniem do szerszej pordukcji Kadeta 110 Automatic.
Zastosowano w nim silnik zmodyfikowany silnik z niemieckiego motoroweru Solo z sprzęgłem odœrodkowym uruchamiany za pomocš pedałów.Z poniższych zdjęc wynika ze silnik być może posiadał cylinder zaadoptowany z czeskiego silnika montowanego w Jawie.
Niestety brak więcej informacji na temat tego modelu - jeśli wiesz coś na temat tego modelu proszę zkontaktuj się pod adresem e-mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Romet 780 i 781 Kadet

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 780 Kadet

Ostatni model z rodziny motorowerów serii 700. Powrócono w nim do baku umieszczonego z przodu ramy oraz zastosowano silnik 023 z nożną zmianą biegów. Model ten miał zastąpić Komary których produkcję właśnie kończono.
Wystepował także model oznaczony jako Romet M 781 który wszedł do produkcji od 1984 roku i posiadał koła wykonane ze stopu lekkiego (obręcze, szprychy i piasty to jedna całość wykonana z tego samego odlewu).
Motorower z powodzeniem był eksportowany do wielu krajów bloku wschodniego min. na Węgry (w galerii katalog części w jęz. węgierskim)



Romet 760 Polo

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 760 Polo

Romet 760 Polo Pojazd ten, jest jednym z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy. Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również nowy widelec przedni - teleskopowy.Jest to w zasadzie motorower model 750 Pegaz ze zmodernizowaną sylwetką która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłyżoną kierownicę, nowy wydłużony bak pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt w raz z metalowym oparciem. Istaniała także wersja motoroweru ze standardową kierownicą. Lata produkcji: 1974-1976



Romet 750 Pegaz

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 750 Pegaz

Pojazd ten, jest trzecim modelem nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy w latach 1974 - 1976.
Zastosowano w nim nowy zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 kM i poprawionej elastyczności i posiadający dwa biegi zmieniane ręcznie.
Na bazie tego motoroweru w zakładach w Nowej Dębie powstał Motorowy wózek dostawczy typ 750 przeznaczony do przewożenia towarów.



Romet 710 Pegaz

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 710 Pegaz

Model 710 od modelu 700 róznił się tylko zastosowaniem nowego widelca teleskopowego, innych zmian nie było.
Poprawiło to w znaczący sposób resorowanie przedniego koła. Zawieszenie to w niedługim czasie znalazło sie również w produkowanych w tym samym czasie Komarach 2351. Prawdopodobnie modele 700 i 710 produkowane były równolegle.

Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -



Romet 700 Pegaz

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 700 i 705 Pegaz

Jest to pierwszy model nowej serii 700 wyprodukowanej przez zakłady Romet w 1972 roku i rozwijającej sie niezależnie od Komarów.
Motorower posiadał zupełnie nową konstrukcję ramy, mniejsze koła i charkterystycznie umieszczony zbiornik paliwa w tylniej części ramy w miejscu bagażnika. Miało to za zadanie znacznie poprawić ergonomię i co za tym idzie ułatwić wsiadanie kierowcy.



Romet Pony 301

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet 301 Pony

Motorynka Pony 301Pony M301 powstała na bazie modelu Pony 50 M 3.
Główne zmiany miały na celu poprawę komfortu kierowcy. Wydłużono ramę - zwiększono rozstaw kół, zmieniono kształt zbiornika paliwa na bardziek "kanciasty" (taki jak w Kadetach).
Wystepowała nowa lampa tylnia.
Lata produkcji: 1988-94



Romet 50 M 3 Pony

01 listopad 2018 Romet
Administrator

Written by

Romet model: Pony 50M3


Romet 50M3 Pony jest zmodyfikowaną wersją motorynki Romet 50M2. W modelu tym oprócz drobnych zmian kosmetycznych zastosowano nową jednostkę napędową o oznaczeniu 025. Silnik wygladem przypominał silniki seri S38ZB4 jednak zmiana biegów odbywała się dźwignią nożną.
Lata produkcji: 1984-89



Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« June 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30