Prototyp WFM M06

01 listopad 2018 Napisał WFM 351
Proptotyp WFM M06

      Pierwszy prototyp motocykla M06 zbudowano na przełomie 1952/53 roku.
     Miał on zastąpić wysłużoną SHL M04. Motocykl miał wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych.
      Opracowano nową pojedyncza ramę zamkniętą. Po raz pierwszy w polskim motocyklu wykonano wahaczowe wykonanie koła tylnego o skoku 80mm. Całkowicie nowa konstrukcją był widelec przedni teleskopowy o skoku 125mm.
     Wzmocniona układ hamulcowy stosując w hamulcu przednim układ szczęk współbierznych. Jednostka napędową był silnik S-02, w którym wykorzystano podstawowe elementy silnika S-01. Cylinder i głowica miały powiększone użebrowanie, zwiększono także rozstaw szpilek mocujących cylinder i głowice , tak żeby można było w przyszłości powiększyć średnice cylindra. Stopień sprężania podniesiono do 7,5 oraz zastosowano gaźnik Jikov 16 co spowodowało wzrost mocy do 5,5KM.
     Instalacja elektryczna została wyposażona w akumulator ładowany przez prądnicę, dzięki czemu można było zastosować w motocyklu w światła postojowe i sygnał dźwiękowy. Dzięki wprowadzonym zmianom oraz zastosowaniu głębszych błotników i większego zbiornika paliwa masa pojazdu wzrosła do 95kg.
      Rozwiązania te uznano za byt skomplikowane i drogie jak na ówczesny motocykl popularny i nie wdrożono do produkcji.
Ostatnia modyfikacja poniedziałek, 06 styczeń 2020 15:59
Więcej w tej kategorii: WFM M06 »

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« October 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31