W poźniejszych latach silnik przeszedł nieznaczną modernizację polegajacą na zmianie pokryw sprzęgła (bez zaślepki i logo Dezametu zamiastnapisu S38) oraz iskrownika (napis Predom Dezamet). Silniki te dostały oznaczenie 003 .
Pozostałe parametry takie same jak w poprzednich modelach.
Lata produkcji: 1972-76(?)
Silnik montowano w motorowerach: Komar 2350, Komar 2351,
Dane techniczne:
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38ZB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr. min.
Gaźnik:
Model GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Pojemności:
pojemność skokowa 49,8 cmm,
zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy,
olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
W stanie suchym kg,
Zużycie paliwa:
2l na 100km
Silnik:
Typu S-38ZB4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr. min.
Gaźnik:
Model GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
Pojemności:
pojemność skokowa 49,8 cmm,
zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy,
olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
W stanie suchym kg,
Zużycie paliwa:
2l na 100km
Silnik Dezamet S38ZB4
Schematy silnika Dezamet S38ZB4
Silnik dezamet 003
Próba drogowa Komar 2350
Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę: