Motorynek wyprodukowano prawdopodobnie minimum w 2 egzemplarzach.
Na kilku starych forach znalazłem wpisy mówiące, że jedna z tych motorynek została przekazana przez jednego z dyrektorów Rometa architektowi za zaprojektowanie mu domu.
Lata produkcji: ?
Zdjęcia ze stron: Motoalbum.pl oraz forum Motomaniacy i motorowery89.pl
Filmy z YouTube:
Dane techniczne:
Silnik: Typ 023 produkcji Dezamet, jednocylindrowy dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem. Pojemność skokowa 49,8 ccm, średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, stopień sprężania 8. Moc 1,25 kW przy 4800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 2,85 Nm przy 4000 obr/min
Gaźnik: poziomy typu GM12F
Sprzęgło: dwutarczowe mokre ze sprężyną centralną
Skrzynia biegów: dwubiegowa, zmiana biegów przy silniku, dźwignia zmiany biegów nożna.
Napęd: łańcuch rolkowy 12,7x7,75x4,88
Podwozie: Rama rurowa, zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 65 mm, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym i amortyzatorach teleskopowych o skoku 50 mm. Siodło jednoosobowe. Pod siodłem schowek na narzędzia, bak zintegrowany ze środkową częścią ramy.
Malowane w kolorach: niebieski, czerwony
Koła: koła szprychowe wykonane ze stopu aluminium, ogumienie 9x21/2'
Hamulce: bębnowe na oba koła o średnicy bębnów 97,5 mm
Instalacja elektryczna: iskrownik - prądnica o mocy 20 W, świeca F80, oświetlenie przednie żarówka 15/15W, tylne żarówka 5W.
Pojemności: zbiornik paliwa ?
Ciężar: własny ? kg
Zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
Wyposażenie: pompka, zestaw narzędzi
Jeśli podoba Ci się moja działalność zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy. Zmotywuje mnie to do dalszej pracy a środki zostaną przekazane na dalsze funcjonowanie strony.