Dane techniczne:
Silnik:
Typu Jawa 225 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 39 mm skok tłoka 41 mm, pojemność skokowa 49 ccm. Stopień sprężania 9. Moc maksymalna 2,4 KM przy 5000 obr/min Cylinder aluminiowy z wkładką żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny po prawej stronie motorweru. Paliwo - mieszanka (1:30) z olejem Lux 10.
Gaźnik:
Poziomy typu
Jikov 2912DC.
Sprzęgło:
odśrodkowe.
Skrzynia biegów:
dwubiegowa, automatyczna
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, od skrzyni biegów do koła tylnego po prawej stronie motoroweru częściowo osłonietym łancuchem 12,7x7,75x4,8 o 104 ogniwach.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa.
Zawieszenie koła przedniego
widelec teleskopowy, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła przedniego widelec teleskopowy, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wachaczu, reserowany dwoma teleskopami. Siodło typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm.
Motorower malowany w kolorach: biało czerwony, biało niebieski.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 16X2,25 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów 97 mm, szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Alternator o mocy 20W. Zapłon elektroniczny bezstykowy. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuświatłowa 15/15W, tylna 3W.
Schemat instalacji elektrycznej
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 4,5 l
Ciężar:
Ciężar własny 46 kg,
ciężar max 120 kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 10 kg,
Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do cięzaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
Wyposażenie:
Komplet narzędzi, pompka do opon