Nowy model otrzymał oznaczenie 232 i różnił się od poprzednika wieloma szczegółami. Wprowadzono nową wersje silnika oznaczonego jako S-38B i mocy nominalnej 1,4KM przy 4000obr/min i momencie maksymalnym 0,28 kGm przy 2750 obr/min. Na stałe wprowadzono odlewaną pokrywę iskrownika. Sam iskrownik został zmieniony na trzy-cewkowy. Silnik dostał (prawdopodobnie od 1968r) także nowy gaźnik GM-12F o zmienionych parametrach, a także nowym sposobie mocowania do cylindra.
Przypuszczalnie od chwili wprowadzenia nowego gaźnika zmieniono symbol silnika na S-38B4, a modele te dostały oznaczenie 2320.
Zastosowano także nową lampę zawierającą przełącznik i prędkościomierz. Wprowadzono także sygnał dźwiękowy zasilany z baterii.
Lata produkcji: 196(2)3-1969(71)
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38B o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Gaźnik:
Model GM12a z centralnym pływakiem lub w późniejszych egzemplarzach model GM12F o średnicy przelotu 12mm rura ssąca połączona z rurą podsiodłową ramy.
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama jednorurowa, obniżona w części środkowej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, zawieszenie tylne sztywne. Rozstaw osi 1150mm, całkowita długość pojazdu 1780, szerokość 600, wysokość siodła 800-900mm, wysokość kierownicy 960mm, prześwit 160mm, promień skrętu 1800mm.
Motorower malowany był w kolorach: wiśniowa, wprowadzono także malowanie dwubarwne: biało-niebieska, czarno-czerwona,
Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładka. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewa pokrywa silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15dl, 15 W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V, 5 W, s8,5/9,5. Sygnał elektryczny bateryjny 1,5V.
Pojemności:
Zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy, olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
Masa własna 46 kg, dopuszczalne obciążenie motoroweru 120 kg.
Zużycie paliwa:
około 2l/100km
Prędkość maksymalna 40 km./h
Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka do kół.
Pierwsze 4 zdjęcia przedstawiaja Komara 232 z 1964 roku.Jak widać posiada on oryginalne malowanie z charakterystyczną dla tego okresu lampą przednią pomalowaną na czerwono i osłoną łańcucha w tym samym kolorze. Nastepne przedstawiają Komara 2320 z 1971 roku. Widac tu stosowane malowanie lampy przedniej i osłony łańcucha odpowiednie dla tego rocznika czyli w kolorze ramy (czarnym).
Usprawniamy motorower Komar