W 1963 motorower wyposażono w unowoczesnioną jednostkę napędową, oznaczoną symbolem S38B, z odlewaną pokrywą iskrownika i wejściem linki zmiany biegów do kartera w tylniej części silnika, jak w późniejszych Komarach. Zmieniono takżę instalację elektrycznš którą wyposażono w przłącznik świateł w lampie przedniej a model ten otrzymał oznaczenie Komar 231B
Motorower nie miał osłon gaźnika.
Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38 lub S38B o mocy 1,5 KM przy 5000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 3500 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Gaźnik:
Model G-12 dla silnika S-38 lub G-12a dla silnika S38B, z centralnym pływakiem i średnicą gardzieli 12mm
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Łańcuchowy, od silnika do skrzyni biegów przekładnia zębata o zębach skośnych , przełożenie 4,75 (57:12), od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Konstrukcja ramy jednorurowa, obniżona w części środkowej. Zawieszenie koła przedniego krótki wahacz pchany, zawieszenie tylne sztywne. Rozstaw osi 1150mm, całkowita długość pojazdu 1170, szerokość 600, wysokość siodła 800-900mm, wysokość kierownicy 960mm, prześwit 160mm, promień skrętu 1700mm.
Motorower malowany był w kolorze wiśniowym lub niebieskim.
Koła:
Ogumienie 2,25x 23'. Ciśnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną wkładką żeliwną. Średnica bębnów 97 mm szerokość szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Źródłem prądu jest prądnico-iskrownik, dwu-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewą pokrywą silnika. Lampa przednia ma żarówkę dwuwłuknową 15/15W, 6V. Lampa tylnia jest oświetlana żarówką 6V, 1,5W,.
Pojemności:
Zbiornik 6 l w tym 0,5 l rezerwy, olej w skrzyni biegów 0,5l
Ciężar:
Masa własna 43 kg, dopuszczalne obciążenie motoroweru 120 kg.
Zużycie paliwa:
1,8l/100km
Prędkość maksymalna 50 km./h
Wyposażenie:
Komplet kluczy, pompka do kół.