Silnik Dezamet model S-38 B4

11 listopad 2023 Written by Motorowerowe serii S-38 503
Silnik Dezamet model S-38 B4

Jest to zmodernizowana wersja silnika S 38B.
W silniku zastosowano nowy gaźnik typu GM12F z mocowaniem na dwie śruby - spowodowało to także zmianę cylindra z króćcem ssącym przystosowanym pod nowy gaźnik. Zmieniono sprzęgło na nowe trzybolcowe.
Pozostałe parametry pozostały takie same. Nadal rozruch silnika za pomocą pedałów.
Lata produkcji: 1968-73
Silnik montowano w motorowerach: Komar 2320, Komar 2330,

Silnik Dezamet S-38 B4

Dane techniczne:
Silnik:
Typu S-38 B4 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Gaźnik:
Model GM 12F lub Model GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.
Filtr paliwa mokry siatkowy
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-29,16, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-3,08, II-1,68. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Schemat działania
Ciężar:
W stanie suchym 9,8kg, (bez pedałów)
Ilość oleju Lux-10 w skrzyni biegów 0,5L
Ciśnienie użyteczne 3,28kg/cm2
Wymiary: dł.280mm, szer.220mm, wysokość 296mm
Zużycie paliwa:
1,8 - 2l na 100km


Jeśli podoba Ci się moja działalność możesz postawić mi wirtualną kawę:
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Last modified on poniedziałek, 24 czerwiec 2024 21:58
More in this category: « Silnik Dezamet model S-38ET