Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -
Lata produkcji: 1970(1)-1974?
Silnik montowano w motorowerach: Pegaz 700, i Pegaz 710
Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44 mm, pojemnośc skokowa 49,8 ccm. Stopien spreżania 6.5. Moc maksymalna 1,7 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder aluminiowy z żeliwną tuleją, głowica ze stopu lekkiego z odprężnikiem. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
Poziomy typu GM 12F o średnicy gardzieli 12 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzęgło:
odśrodkowe.
Skrzynia biegów:
Jednobiegowa, zblokowana z silnikiem. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5. schemat działania 1 lub schemat działania 2 Ciężar:
W stanie suchym 9,kg,
Ilość oleju Lux-13 w skrzyni biegów 0,5L
Ciśnienie użyteczne 3,28kg/cm2
Zużycie paliwa:
2,2l na 100km