Silnik Dezamet model 025

01 listopad 2018 Written by Motorowerowe serii "0" 2516
Silnik Dezamet model 025

Silnik 025 jest to tak naprawdę zmodernizowany silnik S38ZB4 w którym zastosowano nożny zmianiacz biegów. Była to ostatnia modernizacja serii S38.
Zastosowanie zmieniacza biegów wymusiło inną konstrukcję obudowy silnik od strony iskrownika oraz lewego karteru silnika. Zmieniono także sposób montowania sprężyny wałka kopniaka (na zewnątrz karterów) na analogiczny do silników seri 023.
Lata produkcji: 1983-1985(?)
Silnik montowano w motorowerach:
Romet 100, Romet 50M3 Pony,

Silnik 025

Dane techniczne:
Silnik typu Dezamet 025 o mocy 1,4 KM przy 4000 obr/ min i stopniu sprężania 6,5. Maksymalny moment napędowy to 2,8 Nm przy 2750 obr/min. Średnica cylindra 38mm, skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8cm3
Gaźnik GM 12F1 o średnicy dolotu 12mm bez tłumika szmerów ssania. Tłumik szmerów ssania stanowiło połączenie gaźnika z ramą motoroweru.
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami z tworzywa sztucznego, umieszczone na wale korbowym silnika
Skrzynia biegówb> dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Instalacja elektryczna prądnico-iskrownik, trzy-cewkowy, o mocy 20W i napięciu 6V, umieszczony pod lewą pokrywą silnika.
Pojemności:
olej w skrzyni biegów 0,5l

Ciężar:
10kg
Zużycie paliwa:
1,8-2 l/ 100km
Last modified on niedziela, 02 październik 2022 12:56

Related items

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« February 2023 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28