Silnik Dezamet model S-38 AD

01 listopad 2018 Written by Motorowerowe serii S-38 5059
Silnik Dezamet model S-38AD

Silnik opracowany na bazie silnika S38B.
Nowością było zastosowanie rozruchu za pomocą dzwigni (kopniaka) umieszczonej po prawej stronie silnika, a nie pedałów.
Podniesiono stopień sprężania i moc silnika do 2,25KM co wg. ówczesnych przepisów sprawiało że silnik miał już moc stosowaną dla "lekkich" motocykli.

Model ten prawdopoodbnie był wersją eksportową lub miał służyc do napędu maszyn rolniczych itp.

Lata produkcji: brak danych

Silnik montowano w motorowerach: brak danych


Silnik S38AD

Dane techniczne:
Silnik typu S38AD dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm skok tłoka 44mm, pojemność skokowa 49,8ccm. Stopień sprężania 7. Moc maksymalna 2,25KM przy 4950 obr/min
Cylinder ze stopu lekkiego z tuleją żeliwną, głowica ze stopu lekkiego. Rozrusznik nożny po prawej stronie silnika. Osłona iskrownika odlewana.
Zawieszenie silnika w ramie za pomocą dwóch śrób w tulejach gumowych tłumiących drgania.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 16W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym.
Gaźnik:
Model GM12a z centralnym pływakiem
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Przełożenia w skrzyni I bieg - 23,38, II bieg - 13,87.
Schemat działania skrzyni biegów
Ciężar:
W stanie suchym 9,8kg,
Ilość oleju Lux-13 w skrzyni biegów 0,5L
Last modified on sobota, 11 listopad 2023 11:21