Komar 4 model: 2328 i 2338

01 listopad 2018 Written by ZZR - Romet 1831
Motorower Komar 4 model 2328 oraz model 2338

W 1970 roku w podwozia motorowerów 2320 i 2330 wbudowano nowy silnik o nazwie S-38SH, w celu ułatwienia obsługi motoroweru, zmieniająć ich oznaczenia kolejno na 2328 i 2338.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
Moc maksymalna wzrosła do 1,5 KM przy 4700 obr/min, moment obrotowy osiągnął 2,9 Nm przy 3400 obr/min.
Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -
Pozostałe dane są odpowiednie dla poszczególnych modeli i tak: 2320 dla 2328 oraz 2330 dla 2338.
Stosowane malowanie to czerwono - czarna, niebiesko - czarna.
Lata produkcji: 1970(1)-1974?






Poniższe zdjęcia przedstawiają wnętrze oraz sprzęgło odśrodkowe silnika S-38SH.






Dywagacje na temat pewnej tabliczki znamionowej.


Jestem w posiadaniu komara 2328 - tak wynika z tabliczki znamionowej. Rok budowy 1970. Typ silnika S-38B4- i właśnie tu tkwi problem. Powinno być według danych fabrycznych S-38SH? Jest to błąd, czy po prostu w fabryce zabrakło tabliczek i nabijano numery na tabliczki od modelu 2320 lub 2330, a może były Komary 2328 z silnikiem bez sprzęgła odśrodkowego? Niestety mój pojazd nie posiadał oryginalnego silnika. Jeżeli ktoś ma jakieś informacje na ten temat lub ma podobny model, proszę o informacje.


Last modified on poniedziałek, 05 kwiecień 2021 16:43
More in this category: « Komar 3 model: 2351 Romet Pony 301 »

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« August 2021 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31