Komar 4 model: 2328 i 2338

01 listopad 2018 Napisał Komar 287
Motorower Komar 4 model 2328 oraz model 2338

W 1970 roku w podwozia motorowerów 2320 i 2330 wbudowano nowy silnik o nazwie S-38SH, w celu ułatwienia obsługi motoroweru, zmieniająć ich oznaczenia kolejno na 2328 i 2338.
W silniku tym, zastosowano zupełnie nowe rozwiązania skrzyni biegów i sprzęgła. Silnik posiadał jeden bieg i sprzęgło odśrodkowe. Dla łatwiejszego rozruchu zamontowano dekompresor. Prędkość jazdy była regulowana obrotami silnika.
Moc maksymalna wzrosła do 1,5 KM przy 4700 obr/min, moment obrotowy osiągnął 2,9 Nm przy 3400 obr/min.
Zamiast dotychczasowej rączki zmiany biegów na lewej stronie kierownicy zastosowano prostą w obsłudze dźwignię (odprężnik), która jest naciskana tylko podczas rozruchu silnika.
Budowę i zasady działania silnika ze sprzęgłem odśrodkowym dokładniej opisano - TUTAJ -
Pozostałe dane są odpowiednie dla poszczególnych modeli i tak: 2320 dla 2328 oraz 2330 dla 2338.
Stosowane malowanie to czerwono - czarna, niebiesko - czarna.
Lata produkcji: 1970(1)-1974?






Poniższe zdjęcia przedstawiają wnętrze oraz sprzęgło odśrodkowe silnika S-38SH.






Dywagacje na temat pewnej tabliczki znamionowej.


Jestem w posiadaniu komara 2328 - tak wynika z tabliczki znamionowej. Rok budowy 1970. Typ silnika S-38B4- i właśnie tu tkwi problem. Powinno być według danych fabrycznych S-38SH? Jest to błąd, czy po prostu w fabryce zabrakło tabliczek i nabijano numery na tabliczki od modelu 2320 lub 2330, a może były Komary 2328 z silnikiem bez sprzęgła odśrodkowego? Niestety mój pojazd nie posiadał oryginalnego silnika. Jeżeli ktoś ma jakieś informacje na ten temat lub ma podobny model, proszę o informacje.


Ostatnia modyfikacja poniedziałek, 06 styczeń 2020 16:16

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« July 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31