Mofa Condor 25 i Condor Rekord - Komar na obczyźnie!!!! Opisany

01 listopad 2018 Napisał Komar 1473
Mofa Condor 25 i Condor Rekord - Komar na obczyźnie!!!!
W siermiężnych czasach poprzedniej epoki główną rolę na rynku odgrywał jednak dolar. Nasze władze żeby pozyskać ten deficytowy towar usilnie zabiegały o eksport naszych wytworów rynku motoryzacyjnego za granicę. Organizowano pokazy targi wystawy celem zachęcenia zachodnich klientów do kupowania naszych produktów.- możesz o tym przeczytać tutaj.
Komary sprzedawane przez firmę Neckermann głównie do Niemiec Holandii i Szwajcarii posiadały tabliczkę znamionową z w/w nazwą firmy i były sprzedawane pod nazwą handlową Mofa Condor - 25 lub Condor Record - która sugerowała Niemiecką markę a co za tym idzie lepszą sprzedaż pojazdów.
Mofa Condor 25 -prawdopodobnie miała dławione silniki i max predkosc 25km/h a Condor Record max. prędkośc 50km/h.,br> Przykładowy napis na tabliczkach Neckermanna: Fabrike: Neckermann Versand KGaA (Hrsg.), Bedienungs und Wartungs-Anleitung für CONDOR-Mofa und -Moped, Art.Nr. 693/014 (Mofa) Art.Nr. 693/022 (Moped), Frankfurt a.M. 1968 ( auszugsweise Abbildung des Covers )!
W europie zachdniej głównymi krajami eksportu "Komarów" były RFN, Irlandia, Wielka Brytania a nawet Szwecja.
Oczywiście część motorowerów była modyfikowana na potrzeby zamawiających lub ze względu na odmienne przepisy ruchu drogowego w danym kraju. Częś elementów np takich jak lampy, bagażniki, opony, osprzęt elektryczny silnika i samego motoroweru itp. była zastępowana przez produkty miejscowych podwykonawców. Np. w silnikach S38Róznych wersji) montowano zapłony Szwedzkiej firmu STEFA, lub gaźniki firmy delorto czy bing.
Kierunki eksportu:

Szwecja - motorowery MR 232 z ograniczoną prędkością do 30km/h; szybkość maksymalną ograniczano przez dławienie silnika oraz zmianę przełożenia miedzy silnikiem i kołem tylnym.
Niemcy - motorowery 232 i 2320 dostosowane do wymagań przepisów tj. ograniczenie prędkości maksymalnej do 25km/h poprzez dławienie silnika za pomocą utopijnej tulejki stalowej w krućcu dolotowym cylindra oraz przynitowanego łańcuchowego koła zębatego do piasty tylnej. Wymagany był certyfikat TUV.
Irlandia - motorowery 2350 wykonanie oryginalne; dostarczane w stanie częściowo zdemontowanym; kompletowane na miejscu;
Turcja - motorowery 2350 - warunkiem eksportu była konieczność produkowania w Turcji określonej ilości części, które mogły być zamontowane na miejscu w łatwy sposób do motoroweru jak: płyta bagażnika, podpórka, podnóżki, osłona silnika oraz osłona łańcucha. Importerem była firma w Istambule, która importowała również motocykle WSK Świdnik.
Nigeria- motorowery 2350 - wykonanie oryginalne, dostarczane w dużym stopniu zdemontowania, zapakowane w skrzynie z zabezpieczeniem do transportu morskiego. Montowane na miejsc w firmie importera w Lagos. Stopień zdemontowania to: koła, siodło, amortyzatory tylne, łańcuch, osłony silnika i łańcucha, płyta bagażnika, błotnik, podpórka, podnóżki, układ wydechowy.

Poza eksportem całych motorowerów sprzedawaliśmy licencję np. na produkcję silników do Jugosławi.
Ciekawą sprawą jest eksport naszych pojazdów do USA poza Junakami w specjalnej wersji wysyłano także SHL, Osę oraz Rysie i Żaki. - ale to już inny temat.
Zwracam sie z prośbą do wszystkich którzy wiedza coś na temat losów naszych motorowerów na obczyźnie lub innych materiałów obcojęzycznych o kontakt.


Mofa Condor Bartosza Idzikowskiego adres strony Bartosza na facebooku kliknij tutaj




Komary w różnych wersjach eksportowychod Neckermann.




Mofa Condor 25 i Condor Rekord




Komar zagraniczne foldery

Ostatnia modyfikacja poniedziałek, 09 marzec 2020 19:22

Szukaj na Jacomoto

Kalendarz

« October 2020 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31