WSPÓLNE CECHY
Motorowery te posiadają wiele cech wspólnych. I tak zastosowano silnik typ
S 38 ZB 4, o mocy 1,4 KM. Silnik jak wiadomo dwusuwowy smarowany mieszanką etyliny 78 z olejem mix ol w stosunku 25:1 (w okresie docierania 20:1).
Współpracująca z tym silnikiem dwubiegowa skrzynia przekładniowa posiada ręczną zmianę biegów oraz mokre pracujące w oleju sprzęgło dwutarczowe. Instalacja elektryczna ma napięcie
6 V. Sygnał dźwiękowy zasilany jest dwoma ogniwami R-14.
Do silnika powinno się używać świec F-80, a więc świec o wartości cieplnej 240. Światła przednie i tylne motoroweru włącza się przez przekręcenie kluczyka w stacyjce, w prawo. Zmiana świateł - przełącznikiem umieszczonym na kierownicy w lewej jej części.
Rama - to stara i wypróbowana w poprzednich modelach tej rodziny pojazdów - konstrukcja rurowa.
Dotychczas stosowane pedały pozwalające na poruszanie się pojazdem w razie awarii silnika, zastąpiono: oddzielną dźwignią rozrusznika nożnego i typową dla motocykli stopką pedału hamulca nożnego.
O OGUMIENIU
Ogumienie tak jak w poprzednich modelach; 2 1/4 - 19". I tu uwaga eksploatacyjna: Ciśnienie w ogumieniu powinno wynosić: w kole przednim 2 atm., a w kole tylnym ok. 2,5 atm. Jazda przy niższych ciśnieniach nie wskazana jest ze względu na szybkie niszczenie się ogumienia, natomiast wyższe ciśnienie powoduje spadek komfortu jazdy.
Motorower Komar 3 waży 43 kg i posiada zbiornik paliwa 0 pojemności 6 1. Daje to zasięg 300 -350 km. Bagażnik, znajdujący się na tylnym błotniku tego pojazdu, można obciążać 30 kg bagażu. Komar 3 kosztuje 5100 zł i można go nabyć tylko za gotówkę.
W motorowerze Komar-Sport nowa, ciekawą sylwetkę uzyskano przez zmianę kanapy na większš - dwuosobową, zmianę kształtu 1 pojemności zbiornika paliwa z 6 na 9l oraz "skrócenie" kierownicy z 600 do 510 mm.
Przy nie zmienionym zużyciu paliwa (1,8-2,0 1/100 km) nowy zbiornik pozwala na przejechanie 400-450 km. Masa pojazdu wzrosła do 50 kg. Komar-Sport w porównaniu z modelem Komar 3 mimo wprowadzonych zmian, kosztuje 5200 zł. Można go nabyć tylko za gotówkę.