Silnik został wyposażony w gaźnik pływakowy typu motocyklowego, oraz poziomy aluminiowy cylinder z żeliwną tuleją, więc było to dużo "nowocześniejsze" rozwiązanie niż w produkowanym później Gnomie. Jeszcze jedną istotną zaletą silniczka była możliwość szybkiego zdjęcia go z roweru.
Prawdopodobnie nigdy nie wszedł do produkcji. Widzocznie Politechnika Łódzka miała słabe dojścia u tzw. "czynników" - a szkoda.
Więcej o silniczku przeczytasz tutaj
Dane techniczne:
Silnik:
Typu RS dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 40 mm skok tloka 40 mm, pojemność skokowa ok 50 ccm.Moc max. przy 4200 obr/min. Cylinder aluminiowyz żeliwną tuleją sterowanym dźwignią do odciągania silnika od koła. Wał korbowy jednostronny. Paliwo - mieszanka z olejem ( 5% oleju)
Gaźnik:
pływakowy typu motocyklowego
Napęd:
Napęd przedniego koła roweru za pomocą karburundowego krążka o średnicy 40,45 lub 50 mm zamocowanej bezpośrednio na wale korbowym silnika.
Instalacja elektryczna:
Zapłon iskrownikowy. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Lampa przednia jednoświatłowa.
Pojemnosci: Zbiornik paliwa ok 1.8 l
Ciężar: ciężar własny 7 kg
Zużycie paliwa: 1,2 l/100 km przy 15km/h, 1,7l przy 35km/h
Wskaźniki:
Szybkosc maksymalna 35 km/h,